خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان گفت:

پیشرفت 81 درصدی پروژه های غرب استان

کد خبر : ۴۱۸۱۱

پیشرفت و آبادانی استان در گروی اجرای مصوبات هیئت دولت است و در این راستا پروژه های در حال بهره برداری حمایت می شوند.

ایلنا - هرمزگان پیشرفت و آبادانی استان در گروی اجرای مصوبات هیئت دولت است و در این راستا پروژه های در حال بهره برداری حمایت می شوند.

به گزارش ایلنا: ابراهیم عزیزی درنخستین نشست بررسی مسائل و مشکلات غرب استان که با حضور معاونین استانداری، نماینده مردم غرب استان در مجلس و فرمانداران شهرستان های بستک، بندر لنگه و پارسیان برگزار شد اظهار داشت: اجرای مصوبات هیئت دولت در استان نقشه راهی برای رسیدن به آبادانی و پیشرفت است که باید به جد پیگیری و هدایت شود.
عزیزی ایجاد افقی روشن در استان را اصلی اساسی و مهم برشمرد و افزود: پراکنده گویی و حاشیه سازی موجب اجرایی نشدن مصوبات می شود و باید از هر لحاظ به افقی روشن و منطقی در استان دست یافت تا تمام تعهدات استانی را محقق سازیم.
وی نگاهی اعتقادی و عمل گرایانه را برای حل مشکلات مردم مناسب دانست و ابراز داشت: واقع بین بودن مسئولین استانی به اجرای مصوبات هیئت دولت در كنار بكارگیری از حداكثر توان و ظرفیت موجب حصول نتیجه مورد نظر و در نهایت رضایتمندی مردم می شود.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه کمتر پروژه استانی داریم که از باب اعتبارات خارج شده باشد تصریح کرد: تا کنون هیچ پروژه ای از مصوبات سفر هیئت دولت در استان نیست که سهم استانی از آن دریغ شده باشد و از پروژه هایی که در حال بهره برداری هستند حمایت لازم انجام می شود.
وی غرب استان را دارای ظرفیت های بسیار بالا دانست و ادامه داد: با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود می توان شهرستان های غربی را به توانمندی برسانیم.
عزیزی توانمند ساختن غرب استان را در راستای تقویت زیر ساخت ها و بخش های اقتصادی و صنعتی عنوان و اضافه کرد: احداث طرح های عمرانی و توسعه ظرفیت های متمرکز در استان موجب کارایی و بهره وری بهتر خواهد بود.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این مطلب که تاکنون 288 پروژه در غرب استان مصوب هیئت دولت بوده است اظهار داشت: 180 پروژه اقدام شده و 54 پروژه در دست اقدام و 49 پروژه در حال پی گیری است.
وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه های عمرانی شهرستانهای بستک،بندر لنگه و پارسیان به ترتیب 80،82 و 78 در صد پیشرفت فیزیکی داشته که جمعا در غرب استان 81 درصد پیشرفت پروژه های عمرانی داریم.
وی به سفرهای شهرستانی که خود شخصا به غرب استان داشته اشاره و خاطر نشان کرد:در این سفرها اولویت شهرستانی هم تعریف شده که شهرستانهای پارسیان،بستک،بندر لنگه و لاوان هر کدام به ترتیب با 30،43،26 و 19 مصوبه همراه بوده است
عزیزی ادامه داد: تمام اعتبارات این مصوبات از 2 درصد سهمیه نفت،خشکسالی و تملک و سرمایه گذاری تامین شده است.
استاندار هرمزگان در بخشی دیگر از سخنان خود به تامین آب آشامیدنی بندر لنگه اشاره کرد و ابرازداشت: با بهره گیری از ظرفیت اب شیرین کن و خط محرم این شهرستان نباید از آب آشامیدنی بی بهره باشد.
وی اضافه کرد: تقویت خط محرم از طریق خط لوله ای که از شهرستان پارسیان به بندر لنگه می رسد افق تامین آب این شهرستان را بسیار روشن نشان می دهد.
عزیزی با بیان این مطلب که در دهه فجر امسال مخزن 5 هزار متر مکعب آب شیرین کن این شهرستان افتتاح می شود افزود: با افتتاح این آب شیرین کن انتقال آب آشامیدنی خط محرم به روستاهای این شهرستان و آب شیرین کن فقط به شهرستان بندر لنگه اختصاص می یابد.
وی خواستار ساماندهی مجموعه گمرکات غرب استان شد و اضافه کرد: با رایزنی هایی که با رئیس گمرک کشور صورت گرفته ساماندهی مجموعه گمرکات غرب استان در دستور کار است.
صیادان نباید خانه نشین شوند
استاندار هرمزگان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این مطلب که به دنبال این نیستیم که صیادان استان خانه نشین بشوند اظهار داشت: هر فعالیتی باید در ضابطه و قانون کشور پیش برود و ساماندهی شناورهای صیادی در غرب استان از برنامه های اولویت دار استان است.
عزیزی خواستار نگاهی متمرکز به مجوز صید صیادان غرب استان شد و افزود: صیدهای صنعتی در استان باید متناسب با منابع آبزی کشور باشد و فرمانداران با اعلام نیازهای ضروری غرب استان همراه صیادان باید باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز