خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

پلیس کارآمد باید جامعه را به احساس آرامش برساند

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۷۲

به گواه آمار و نشانه ها، حركت و مسیر تامین امنیت در هرمزگان مناسب و رو به رشد بوده اما در تقویت ذهنی وجود امنیت در جامعه خوب عمل نشده است.

ایلنا: استاندار هرمزگان گفت: به گواه آمار و نشانه ها، حركت و مسیر تامین امنیت در هرمزگان مناسب و رو به رشد بوده اما در تقویت ذهنی وجود امنیت در جامعه خوب عمل نشده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، ابراهیم عزیزی در نشست سالیانه فرماندهان پاسگاه ها و كلانتری های استان اظهار داشت: در تعریف های مختلف امنیت را مترادف با حاكمیت و دولت می دانند اما صرف نظر از این تعاریف باید به این نكته توجه كنیم كه مقوله امنیت ادراكی است.

وی اضافه كرد: باید بپذیریم كه تعاریف و انتظارات از امنیت با دوران گذشته تغییر كرده و جامعه امروز امنیت را به عنوان خواسته اصلی خود به معنای وسیع کلمه می داند.

استاندارهرمزگان ادامه داد: اگر در گذشته نظارت و کنترل نهادهای رسمی نماد اقتدار محسوب می شد امام در عصر جدید عنصر اصلی ثبات، ‌نظم و میزان پایبندی به هنجارها به میزان زیادی جایگزین شده است.

عزیزی بیان داشت: اگر در گذشته کنترل فیزیکی و افزایش تعداد مامورین مد نظر بود امروز مدیریت ثبات نظم و پایبندی به اصول و اخلاقیات انتظار جامعه است زمانی می توانیم بگوییم که امنیت پایدار در جامعه وجود دارد که در کنار آن افزایش کنترل ها بتوانیم پایبندی افراد به اصول و قوانین بالا ببریم.

وی بر تقویت ذهنی وجود امنیت در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر همه تلاش ها را به صورت اکمل برای برقراری امنیت انجام دهند امام ذهن چامعه را به جایی برسانیم که افراد بپذیرند که امنیت وجود دارد و این احساس بوجود نیاید کار ناتمام انجام شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برای امنیت پایدار هنوز جای کار وجود دارد و باید به شایستگی مردم ایجادشود،‌افزود: به گواه آمار و نشانه ها، حركت و مسیر تامین امنیت در هرمزگان مناسب و رو به رشد بوده و این احساس بایستی در مردم نیز به وجود بیاید.

عزیزی با اشاره به اینکه همه دستگاهها باید در تامین امنیت مشارکت کنند و نیروی انتظامی نیز ازهمه ظرفیت ها به درستی استفاده کند، اضافه کرد: در هرمزگان مجموعه تامین کنندگان امنیت با پشتکار و تلاش موفقیت های بسیاری را به دست آورده امام شایستگی مردم به گونه ای است که باید بیش از این کار و تلاش شود.

وی در پایان اظهارداشت: پلیس کارآمد و تاثیر گذار پلیسی است که بتواند از همه ظرفیت های جامعه استفاده کند و با بهره گیری از تمامی مولفه ها ی امنیت جامعه را به احساس آرامش برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز