خبرگزاری کار ایران

استاندار:

ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی گلستان 37 درصد رشد یافت

کد خبر : ۵۳۶۱۹

در 11 ماه امسال، معادل 242 میلیون دلار کالای غیرنفتی استان به خارج کشور صادر شد که از نظر ارزشی 37 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد داشته است

ایلنا-گرگان:استاندار گلستان گفت: در 11 ماه امسال، معادل 242 میلیون دلار کالای غیرنفتی استان به خارج کشور صادر شد که از نظر ارزشی 37 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گرگان، جواد قناعت در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گلستان، وزن کالاهای صادراتی استان را 600 هزار تن ذکر کرد و افزود: صدور این میزان کالا از نظر وزنی 148 درصد افزایش داشته است.

وی با تقدیر از تمامی دست اندرکاران امر صادرات استان گلستان گفت: با وجود تلاش دشمنان و تحریم های صورت گرفته، با همت و تلاش مسوولان و صادرکنندگان شاهد این رشد در صادرات استان بوده ایم.

استاندار گلستان هم چنین در باره روابط تجاری استان با کشور قزاقستان گفت: با توجه به مشترکات فیمابین و نگاه مقامات عالی رتبه این کشور به گلستان، فرصت بسیار مغتنمی برای استان فراهم شده تا روابط تجاری خود را به صورت گسترده توسعه دهد.

 قناعت احداث و تکمیل خط آهن بین جمهوری اسلامی ایران و کشور قزاقستان را که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد، از جمله مزیت های مهم تعامل با این کشور بیان کرد.

وی در باره برگزاری نمایشگاه در کشور قزاقستان نیز از کلیه مسوولان دستگاه های اجرایی و تشکل های بخش خصوصی خواست تا از این فرصت به شایستگی استفاده کرده و قدرتمند، تاثیرگذار و باانگیزه در برگزاری هر چه باشکوه تر این نمایشگاه تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز