خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور کردستان:

زنان بهتر از مردان قوانین رانندگی را رعایت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۰۸

با وجود افزایش تعداد زنان دارای گواهینامه، آمار تخلف این گروه به نسبت مردان، پایین‌تر است.

ایلنا: رئیس پلیس راهور استان کردستان اظهار داشت: بنا به تجربه، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در زنان به تناسب بهتر از آقایان است.

سیدعارف قادرزاده در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا از سنندج، با بیان اینکه رانندگان زن بیشتر قوانین را رعایت کرده و کمتر تخلف می‌کنند، تصریح کرد: با وجود افزایش تعداد زنان دارای گواهینامه، آمار تخلف این گروه به نسبت مردان، پایین‌تر است.

وی افزود: گاهی اوقات رعایت قوانین رانندگی در زنان به حدی است که عامل ایجاد کننده دغدغه برای رانندگانی است که پشت سر آن‌ها حرکت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور کردستان یادآور شد: البته ناگفته نماند که آقایانی نیز وجود دارند که با حوصله و سعه صدر قوانین را رعایت کرده و رانندگی می‌کنند.

قادرزاده در ادامه سخنانش به آمار تصادفات سه ماه نخست سالجاری اشاره کرد وگفت: در این مدت زمانی ۱۱ نفر بر اثر تصادفات درون شهری در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نکرده است.

وی ابراز داشت: همچنین در سه ماه نخست امسال نیز تصادفات جرحی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است.

قادرزاده با بیان اینکه نبود کمربندی مناسب در شهرهای استان یکی از عوامل ایجاد ترافیک و حوادث درون شهری است، اذعان داشت: با توجه به عدم وجود جاده کمربندی در استان و عبور وسایل نقلیه سبک و سنگین از داخل شهر، شاهد خسارات جانی و مالی متعددی در سطح شهر‌ها بوده‌ایم که احداث آن در استان بسیار ضروری است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با تاکید بر اینکه نیاز به کمربندی در سطح شهرستان‌های کردستان یکی از ضروریات شهریست، ادامه داد: امیدواریم با تلاش دست اندرکاران ذیربط و تخصیص اعتبار با احداث کمربندی در سطح شهرهای استان شاهد مرتفع شدن این مشکلات باشیم.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار و ۴۷۴ موتورسیکلت و ۲ هزار و ۱۸۲ دستگاه خودرو متخلف توقیف و همچنین ۳۲۰ راننده که جرایم آن‌ها بالای یک میلیون تومان بود موظف به پرداخت جرایم شدند.

رئیس پلیس راهور کردستان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: همچنین در مدت یاد شده ۹۰ جلد گواهینامه دارای نمره منفی کامل و ۱۵۰ جلد گواهینامه رانندگانی که در تصادفات منجر به فوت و جرح مقصر بوده‌اند، ضبط شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز