خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان خواستار شد؛

راه‌اندازی کلینیک تخصصی برای مداوای بیماران خاص

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۱۱

سازمان‌ها و شرکت‌های بیمه‌گر باید با صدور کارت‌های هوشمند درمانی و انجام دقیق تعهدات خود برای بیماران خاص، ضمن کاهش هزینه درمانی آن‌ها کمک شایانی به کاهش دغدغه خانواده برای تامین نیازهای درمانی بیماران به عمل آورند.

ایلنا: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان خواستار راه اندازی کلینیک تخصصی برای رفاه حال بیماران خاص در استان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازسنندج، سید محمدعطا رحمانی آبیدر ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه بیماران خاص استان در سنندج اظهار داشت: با توجه به اهمیت مقوله درمان در زندگی بیماران خاص باید با ایجاد کلینیک تخصصی امورات درمانی این بیماران را ساماندهی کرد.

وی افزود: در این راستا دستگاه‌های متولی و نیز خیرین سلامت استان می‌توانند با مشارکت خود برای تاسیس این مرکز گام مهمی را برای تامین نیازهای درمانی بیماران خاص استان بردارند و در این رابطه برای جلوگیری از افزایش تعداد بیماران خاص باید کلاس‌ها و دوره‌های پیش از ازدواج را برای آشنایی زوجین و خانواده‌ها برگزار شود.

رحمانی آبیدر تصریح کرد: با بررسی موانع و مشکلات پیش روی بیماران خاص، زمینه سرمایه گذاری برای خیرین سلامت و مشارکت در طرح‌های زیربنایی درمانی و نیز ارائه خدمات مناسب به این بیماران، دستگاه‌های متولی نقش خود را به بهترین شیوه ممکن به انجام برسانند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کردستان، در ادامه به جایگاه سازمان‌های بیمه گر برای حمایت از خدمات درمانی بیماران خاص اشاره کرد و گفت: سازمان‌ها و شرکت‌های بیمه گر باید با صدور کارت‌های هوشمند درمانی و انجام دقیق تعهدات خود برای بیماران خاص ضمن کاهش هزینه درمانی آن‌ها کمک شایانی به کاهش دغدغه خانواده برای تامین نیازهای درمانی بیماران به عمل آورند.

وی در ادامه خواستار حمایت از بیماران خاص فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای در استان شد و یاداور شد: مبتلایان بیماری خاص به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی به ویژه در بحث تامین نیاز دارویی، باید مورد حمایت سازمان‌ها و شرکت‌های بیمه گذار قرار گیرند.

رحمانی آبیدر بر لزوم یکسان سازی قوانین و مقررات شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه گر برای ارائه خدمات مطلوب و برابر به بیماران خاص تاکید کرد.

وی خواهان انعکاس وضعیت درمانی بیماران خاص از طریق صدا و سیما و رسانه‌های گروهی برای برای جلب کمک و حمایت‌ها به این بیماران و خانواده‌های آن‌ها شد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کردستان در پایان سخنانش از مدیران و مسئولان دستگاه درمانی و بهداشتی استان خواست تا در زمان مراجعه بیماران خاص به مراکز در مانی رسیدگی به امورات آن‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی حضور سازمان‌های مردم نهاد در کمک به بیماران خاص را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در امورات رفاهی بیمارن خاص حضور فعالی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز