خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

خبرنگاران نقش موثری در ارتقای فرهنگ مطالعه دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۲۳

کردستان به عنوان استان مشهور به فرهنگ باید با تعامل هرچه بیشتر رسانه های گروهی و همچنین مسئولان با برنامه های دقیق و موثر، فضای عمومی جامعه را برای مطالعه بیشتر فراهم آورد.

ایلنا:مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت:خبرنگاران رسانه های گروهی کردستان نقش موثری در ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در استان دارند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، اسماعیل احمدی روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با اعضای کمیته بانوان خبرنگار خانه مطبوعات استان در سنندج اظهار داشت: کردستان، استانی است که دارای استعداد‌ها و ظرفیت‌های لازم و بی‌نظیر در بخش‌های مختلف فرهنگی است.
وی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در استان تصریح کرد: کتاب‌خوانی از ارکان مهم توسعه و نیازهای جامعه است و نیاز است کمیت و کیفیت مطالعه در استان بررسی و با برنامه ریزی مناسب ارتقاء داده شود.
احمدی با انتقاد از کم توجهی مردم به کتاب و کتاب‌خوانی در کردستان گفت: متأسفانه در هر جامعه ای که عمق بخشی و تفکر وجود نداشته باشد چالش و ناامنی به وجود می‌آید و تنها با مطالعه، تفکر ایجاد می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه سخنانش بیان داشت: مسئله کمیت مطالعه در استان فرهنگی مثل کردستان چالش جدی است و باید با فرهنگ سازی مناسب و بستر سازی ویژه، کتاب‌خوانی را در بین اقشار مختلف جامعه توسعه دهیم.
وی تصریح کرد: عوامل متعددی در پایین بودن کمیت مطالعه در استان نقش دارند که مهم‌ترین عامل، عدم احساس نیاز به مطالعه از سوی اقشار مختلف جامعه است.
احمدی همچنین بر ضرورت ارتقاء كیفیت مطالعه در استان علاوه بر ارتقاء و افزایش كمیت آن تاكید كرد و گفت: توجه بیش از پیش به مسئله مطالعه حقیقتاً از نظر کیفیت تا حدودی زیبنده استان فرهنگی کردستان نیست.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان ادامه داد: کردستان به عنوان استان مشهور به فرهنگ باید با تعامل هرچه بیشتر رسانه های گروهی و همچنین مسئولان با برنامه های دقیق و موثر، فضای عمومی جامعه را برای مطالعه بیشتر فراهم آورد.
وی، نقش موثر رسانه‌ها را در فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای فکری لازم جهت ارتقای فرهنگ مطالعه ضروری توصیف کرد و افزود: حوزه رسانه تأثیر قابل توجهی در گسترش فرهنگ مطالعه دارند و خبرنگاران به دلیل ارتباط بیشتر با افراد جامعه در این راستا نقش موثری را ایفا می‌کنند.
احمدی ترویج مطالعه و کتاب‌خوانی را ابزاری برای برطرف کردن مشکلات جامعه دانست و یادآور شد:ملتی كه اهل مطالعه و خواندن است زودتر مسیر ترقی و رشد را پیدا و نیازهای خود را به خوبی برطرف خواهد كرد.
وی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه ضروری است و باید به سمتی برویم تا انگیزه عموم خصوصاً جوانان را برای استقبال از آثار مکتوب و کتاب‌ها افزایش دهیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: موضوع کتاب و کتاب‌خوانی نیاز مبرم مردم است و ما رسالت بزرگی داریم که با فرهنگ کتاب‌خوانی آموزش‌های لازم را به مردم بدهیم و برای ترویج کتاب‌خوانی باید راه زیادی را طی کنیم و این موضوع را باید از کودکی و از محیط خانواده شروع و در مدارس و دانشگاه‌ها ترویج دهیم.
وی در پایان سخنانش با قدردانی از اعضای کمیته بانوان خبرنگار خانه مطبوعات استان جهت حضور در این جلسه، اظهار امیدواری كرد كه با همت و بهره گیری از نظرات و پیشنهادات رسانه های گروهی در استان گام‌های مؤثری جهت ارتقای كیفیت و كمیت مباحث کتابخانه‌ها در کردستان برداشته شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز