خبرگزاری کار ایران

واکنش تامین اجتماعی به «بازگشت مدیرکل مرتضوی»

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۶۸۶

تامین اجتماعی: جناب آقای ستوده‌خو مدیرکل محترم تامین اجتماعی شرق تهران نیز یکی از مدیران باتجربه سازمان است که بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در حوزه‌های مختلف تامین اجتماعی داشته است. / ایلنا: نامبرده علاوه بر سمت‌های «تخصصی»، ریاست ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد را نیز در استان‌های مذکور بر عهده داشته است.

در پی انتشار خبری با عنوان «بازگشت مدیرکل مرتضوی به تامین اجتماعی» در تاریخ ۳۱ شهریورماه، روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی جوابیه‌ای را به ایلنا ارسال کرد که مطابق قانون مطبوعات به طور کامل به انضمام توضیحاتی از جانب این خبرگزاری در ادامه می‌آید:

پاسخ سازمان تامین اجتماعی

«در حال حاضر تمامی مدیران سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور از کارکنان باتجربه این سازمان هستند و مدارج کارشناسی را طی سنوات متوالی طی کرده‌اند.
جناب آقای ستوده‌خو مدیرکل محترم تامین اجتماعی شرق تهران نیز یکی از مدیران باتجربه سازمان است که بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در حوزه‌های مختلف تامین اجتماعی داشته و از سال۸۳ در سمت‌های مدیریتی مشغول به فعالیت بوده است.
در ضمن برخلاف آنچه در خبر مذکور آمده است ایشان هیچ گاه عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نبوده‌اند. بدیهی است از خبرگزاری ایلنا به عنوان رسانه‌ای فعال و اثرگذار در حوزه کارگری انتظار بیشتری در رابطه با دقت در انتشار اخبار می‌رود.»

توضیحات ایلنا

سیاست خبرگزاری کار به عنوان رسانه‌ای که خود را وامدار کارگران می‌داند در قبال سازمان تامین اجتماعی، هشدار و ترغیب به دوری جستن از انتصاب مدیران سیاسی در نهادی اقتصادی است که تمامی سرمایه خود را - به صورت مستقیم و یا با واسطه کارفرما - از پس‌انداز بین‌النسلی کارگران فراهم آورده است.
هرچند برای خبرنگاران این رسانه نیز روشن است که در دولت یازدهم انتصاب مدیران سیاسی در سازمان تامین اجتماعی کاهش یافته است، اما حمایت ایلنا از دولت تدبیر و امید به واسطه اقبال مردم، دلیل قانع کننده‌ای برای فراموشی رسالتی که از جانب کارگران بر دوش دارد نیست و به همین خاطر این رسانه به محض دریافت اطلاعات موثق از وقوع انتصاب مدیران سیاسی در سازمان بیمه‌گر کارگران، خود را موظف به انتشار اخبار مربوطه می‌داند.
در انتشار خبر مذکور نیز این رسانه با توجه به نتایج مدیریت سیاسی تامین اجتماعی در تمامی دولت‌ها به ویژه دولت دهم که حاصلش برای کارگران بدهی بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی بوده است، وظیفه خود دانست تا به اطلاع کارگران برساند که مدیرکل تامین اجتماعی دولت‌ محمود احمدی‌نژاد در بوشهر و چهارمحال و بختیاری، در دولت یازدهم با حکم مدیرعامل، یکی از سمت‌های مهم سازمان تامین اجتماعی در پایتخت را بر عهده گرفته است. هرچند در خبر ایلنا ذکر نشده بود که نامبرده علاوه بر سمت‌های «تخصصی»، ریاست ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد را نیز در استان‌های مذکور بر عهده داشته است.
ذکر این نکته نیز(با توجه به کنایه نه چندان ظریف روابط‌ عمومی تامین اجتماعی در خصوص تکذیب یکی از اطلاعات فرعی خبر مذکور) ضروری است که استناد ایلنا درباره عضویت فرد نامبرده در مقطعی کوتاه در هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی، اخبار منتشر شده در تعدادی از سایت‌های خبری از جملهبوشهر نیوز،نواجنوب،بوشهر آنلاینو… بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز