خبرگزاری کار ایران

یگان ویژه نیروی انتظامی از معدن بافق خارج شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۵۰۵

«به منظور شکستن این حرکت اعتراضی از حوالی ظهر پنجشنبه به دستور کارفرما کارتهای حضور و غیاب کارگران جمع آوری شد و سرپرستان موظف شدند تا در قسمتهای تحت مسئولیت خود به صورت مکتوب حضور و غیاب کارگران را ثبت کنند.»

کارگران معدن سنگ آهن بافق از خروج گان ویژه نیروی انتظامی از این واحد معدنی خبر می‌دهند.

یکی از کارگران متحصن معدن بافق به خبرنگار ایلنا گفت: از عصر روز پنجشنبه تاکنون هیچ یک از عوامل نیروی انتظامی در معدن بافق حضور ندارند و حسب شنیده‌ها تمامی افراد یگان ویژه نیروی انتظامی در مکانی خارج از معدن مستقر شده‌اند.


این کارگر یادآور شد: از روز سه‌شنبه کهدستور بازداشت جمعی از کارگراناین واحد معدنی با شکایت کارفرما صادر شده بود عوامل نیروی انتظامی در محوطه معدن حضور پیدا کرده بودند.

وی با بیان اینکه در روز پنجشنبه نیزاعتراض آرام کارگراندر قالب تجمع در محوطه معدن ادامه داشت: افزود: از قرار معلوم به منظور شکستن این حرکت اعتراضی از حوالی ظهر پنجشنبه به دستور کارفرما کارتهای حضور و غیاب کارگران جمع آوری شد و سرپرستان موظف شدند تا در قسمتهای تحت مسئولیت خود به صورت مکتوب حضور و غیاب کارگران را ثبت کنند.

این کارگر معدنچی افزود: با وجود همه این تمهیدات، هنوز اعتراض صنفی کارگران معدن بافق از طریق خودداری از انجام کار ادامه دارد.

گفتنی است پلیس در روز سه شنبه ۲۸ مرداد «امیرحسین کارگران» و «علی صبری» از کارگران این معدن را بازداشت کرده بود اما تلاشش برای بازداشت ۱۶ کارگر دیگر به نتیجه نرسیده بود. کارگران در پی این بازداشت‌ها، از ساعت ۱۰ سه شنبه شب تولید را متوقف کرده و دست از کار کشیده‌اند. پلیس به قصد متفرق کردن تحصن کنندگان و بازداشت ۱۶ کارگری که پس از اطلاع از صدور حکم بازداشت‌شان به معدن پناه آورده بودند، در روز چهارشنبه در معدن مستقر شده بود.

در همین رابطه محمد عباس بافقی سخنگوی شورای اسلامی شهرستان بافق خبر خروج یگان ویژه نیروی انتظامی از معدن بافق را تایید کرد.

وی با بیان اینکه در جلسه شب گذشته اعضای شورای اسلامی شهر بافق با فرمانداری این مسئله نیز مطرح شد افزود: هر چند در حال حاضر نیروهای انتظامی حضور مشهودی در داخل معدن و شهر بافق ندارند اما به سبب فضایی که از چند روز پیش ایجاد شده است اهالی شهر انتظار دارند وضعیت به حالت عادی بازگردد.

سخنگوی شورای شهر بافق افزود: خوشبختانه از زمان حضور عوامل یگان ویژه در شهر و معدن بافق به دلیل هوشیاری مردم و ماموران هیچ برخوردی پیش نیامده است.

وی همچنین در خصوص موضوعات دیگری که در مذاکرات شب گذشته مطرح شد گفت: یکی از این خواسته‌ها صدور قرار منع تعقیب و بازداشت برای همه کارگرانی است که با شکایت کارفرما از دو روز پیش تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

وی همچنین در خصوص یکی دیگر از موضوعاتی که در این نشست مطرح شد گفت: اعضای شورای شهر به وکالت از اهالی شهر خواهان آن هستند که پانزده درصد از مجموع ۷۱ و نیم درصد سهامی که قرار بود بابت رد دیون به صندوق بازنشستگی فولاد اختصاص یابد برای جبران محرومیت‌ها و عقب افتادگی شهر بافق اختصاص یابد.

وی در خصوص نتایج جلسه شورای شهر با فرمانداری گفت: در مجموع از فضای این جلسه راضی هستیم و با توجه به وعده‌هایی که به ما داده شد امیدواریم که هر چه زود‌تر خواسته‌های مردم شهر مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر بافق همچنین از برگزاری نشست جداگانه با دخیل عباس زارع‌زاده نماینده مهریز در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این جلسه که به دنبال نشست شب گذشته اعضای شورای شهر با فرمانداری برگزار شد‌‌ همان خواسته‌ها مجددا مطرح شد که به نظر می‌رسد آقای زارع‌زاده نیز با این خواسته‌ها موافق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز