خبرگزاری کار ایران

یک فعال مستقل کارگری:

کارفرمایان برای جداسازی جنسیتی باید به وزارت کار پاسخگو باشند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۴۴۲

«مطابق مواد ۶ و ۴۱ از قانون کار زنان و مردان کارگر در اختیار کردن مشاغل دلخواه قانونی خود آزادند و باید در ازای انجام کار برابر مزد برابر دریافت کنند.»

یک فعال مستقل حقوق صنفی کارگران گفت: چنانچه کارفرمایی با جداسازی جنسیتی کارکنان باعثبرهم خوردن رابطه میان کار و مزد مساوی شود، مرتکب تخلف شده است.

«عبدالله وطن خواه» با بیان این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: مطابق مواد ۶ و ۴۱ از قانون کار زنان و مردان کارگر در اختیار کردن مشاغل دلخواه قانونی خود آزادند و باید در ازای انجام کار برابر مزد برابر دریافت کنند.

نماینده کارگران کارخانه واکیوم پارس با بیان اینکه چنانچه کارفرمایی با جداسازی محیط‌های کار زنان و مردان کارگر از یکدیگر به برقراری نابرابری شغلی در محیط کار کمک کند، باید در برابر وزارت کار به عنوان ناظران بر حسن اجرای قانون کار پاسخگو باشد.

وی افزود: برهمین اساس در شهرداری تهران چنانچه جداساری محل کار زنان و مردان کارگر تنها با انگیزه مسائل اخلاقی و شرعی صورت گرفته باشد، هیچ موضوعی متوجه مسئولان شهرداری تهران نخواهد بود اما اگر این اقدام در ‌‌نهایت به انجام کار بیشتر از سوی کارگران مرد و یا پرداخت دستمزد کمتر به کارگران زن و یا حذف آن‌ها از محیط کار منجر شود مسئولان شهرداری باید بابت حاکم شدن نابرابری شغلی پاسخگوی وزارت کار باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز