خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی:

کارگران ساختمانی هم غرامت دستمزد ایام بیماری می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۵۱۵

به استناد ماده ۹ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب ۹/۸ / ۸۶ مجلس شورای اسلامی، کارگران شاغل در فعالیت‌های ساختمانی درصورت وقوع حوادثناشی از کار از حمایت‌های قانونی از جمله غرامت دستمزد ایام بیماری بهره‌مند می‌شوند.

در پی اظهارات اخیر دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان تهران، مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به کارگران ساختمانی که در حین کار دچار حادثه می‌شوند خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، «سیروس نصیری» در پی درج مطلبی در یک خبرگزاری مبنی بر عدم پرداخت غرامت ایام بیماری به کارگران ساختمانی، گفت: به استناد ماده ۹ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب ۹/۸ / ۸۶ مجلس شورای اسلامی، کارگران شاغل در فعالیت‌های ساختمانی درصورت وقوع حوادثناشی از کار از حمایت‌های قانونی از جمله غرامت دستمزد ایام بیماری بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه قانون مذکور به تمامی واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی در تاریخ ۷/۴ / ۸۹ ابلاغ شده است، افزود: بر این اساس در پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به کارگران ساختمانی که دچار حادثه ناشی از کار می‌شوند، مشکل قانونی یا اجرایی وجود ندارد.

نصیری تصریح کرد: کارگران ساختمانی که در اجرای قانون فوق تحت‌پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار می‌گیرند، چنانچه در مسیر رفت و برگشت از منزل به محل کار دچار حادثه شوند، درصورت اثبات موضوع از حمایت‌های قانونی برخوردار خواهند شد.

اظهارات این مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی در حالی است که پیش از این «احمد زارعی»، دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران به ایلنا گفته بود:کارگران ساختمانی که به سبب حادثه شغلی در استراحت پزشکی به سر می‌برند، بر خلاف سایر کارگران بیمه شده از مزایای غرامت ایام بیماری تامین اجتماعی برخوردار نمی‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز