خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارکنان پایانه‌های مسافربری:

آلودگی هوا در تمام روزهای سال برای کارگران پایانه‌ها «بحرانی» است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۲۶

چکیده: آلودگی هوا و آلودگی صوتی در پایانه‌های مسافربری بسیار بالاست و در این میان برای کسانی که به عنوان نگهبان، متصدی گیشه و یا مسئول فنی و متصدی انبار مشغول به کارند، هیچ مکانیزم جبرانی و حمایتی وجود ندارد.

یک فعال صنفی کارکنان پایانه‌های مسافربری گفت: با وجود بلا بودن میزان آلاینده‌ها در پایانه‌های حمل و نقل مسافران برون شهری، افراد شاغل در این صنف از قوانین حمایتی برخوردار نیستند.

«علی بصیر ابیانه» رئیس شورای اسلامی کار شرکت تعاونی ۱۵ مسافربری در این باره به ایلنا گفت: آلودگی هوا و آلودگی صوتی در پایانه‌های مسافربری بسیار بالاست و در این میان برای کسانی که به عنوان نگهبان، متصدی گیشه و یا مسئول فنی و متصدی انبار مشغول به کارند، هیچ مکانیزم جبرانی و حمایتی وجود ندارد.

وی بابیان اینکه این کارگران حتی از مزایای چون سختی کار برخوردار نیستند، افزود: انتظار می‌رود که شغل این گروه از کارکنان صنف مسافربری به دلیل نوع محیط کار در زمره مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود.

این مقام صنفی بایادآوری اینکه برای کارکنان پایانه‌های مسافربری هر روز کاری، روز بحران آلودگی هوا محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر حدود ۱۶۰ نفر از کارکنان شرکت مسافربری تعاونی ۱۵ در پایانه‌های مسافربری شرق، غرب و جنوب تهران مشغول کار هستند.

وی بابیان اینکه شنیده می‌شود تاکنون چندبار بازرسان سازمان تامین اجتماعی برای ارزیابی آلودگی‌های محیط‌ کار در پایانه‌های مسافربری حاضر شده‌اند، افزود: تاکنون نتیجه ارزیابی‌ این بازرسان اعلام نشده و تأثیری در بهبود شرایط شغلی کارگران نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز