خبرگزاری کار ایران

پی‌گیری خبر /

کارگران چگونه از واریز سهم بیمه کارفرما در مشاغل سخت اطمینان یابند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۴۰

چکبده: «به موجب قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، کارفرمایان باید معادل ۴ درصد حق بیمه نیروهای شاغل در مشاغل سخت و زیان آور را به سازمان تا مین اجتماعی پرداخت کنند. / کارگران تنها با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی می‌توانند از قطعی بودن سوابق بیمه‌ای خود مطمئن شوند.»

به دنبال بروز تخلفاتی پیرامون عدم پرداخت سهم ۴ درصد کارفرمایان در موضوع مشاغل سخت و زیان‌آور، مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان البرز گفت: کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان آور تنها با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی می‌توانند از قطعی بودن سوابق بیمه‌ای خود مطمئن شوند.

«علی اصلانی» با اعلام این مطلب، به ایلنا گفت: به موجب قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، کارفرمایان باید معادل ۴ درصد حق بیمه نیروهای شاغل در مشاغل سخت و زیان آور را به سازمان تا مین اجتماعی پرداخت کنند.

وی بابیان اینکه این مبلغ براساس مدت زمان حضور کارگران در محیط‌های سخت و زیان آور محاسبه می‌شود، گفت: پرداخت این مبلغ می‌تواند به صورت ماهیانه، سالیانه و یا در زمان ترک کار و بازنشستگی کارگر صورت بگیرد.

به گفته اصلانی چون بسیاری از کارفرمایان این مبلغ را در زمان ترک کار کارگر پرداخت می‌کنند، محاسبه مبلغ مورد نظر بر مبنای حق بیمه جاری انجام می‌شود و برای همین ممکن است خوشایند حال کارفرمایان نباشد.

به گفته این مقام کارگری، در مورد کارگرانی که در دو یا چند کارگاه جداگانه دارای مشاغل سخت و زیان آور شاغل بوده‌اند نیز هریک از کارفرمایان موظف‌اند تا برای بازنشستگی زودهنگام این کارگران مبلغ ۴ درصد حق بیمه را بصورت جداگانه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند.

وی با یادآوری اینکه از زمان به تایید رسیدن سوابق شغلی کارگران در کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور، سازمان تامین اجتماعی ملزم به بازنشسته قلمداد کردن کارگر مورد اشاره خواهد بود، گفت: با این حال کارگران مشمول قوانین مشاغل سخت و زیان آور می‌توانند با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی از واریز مبلغ ۴ درصدی و قطعی بودن سوابق شغلی خود مطمئن شوند.

اصلانی یادآور شد: هرچند درحال حاضر بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می‌توانند از طریق شبکه اینترنت به سوابق بیمه‌ای خود دسترسی پیدا کنند اما برای اطمینان یافتن از واریز مبلغ ۴ درصدی تنها باید به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز