خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان استان البرز:

تأمین اجتماعی در کلانشهر کرج بیمارستان ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۰۳

چکیده: «علاوه بر ضعف جدی در نحوه ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی در این بیمارستان، نگاه مدیران فعلی این بیمارستان درارائه خدمات بیشتر کسب در آمد است.»

مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان البرز گفت: در شهرستان کرج با بیش از یک میلیون بیمه شده اصلی و تبعی، مرکز بستری تحت پوشش مدیریت درمان تأمین اجتماعی وجود ندارد.

«فرید بارانپوریان» در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: تنها مرکز درمانی تخصصی تحت مالکیت تامین اجتماعی این استان بیمارستان ۳۱۶ تخت خوابی البرز است که مدیریت آن به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.

او افزود: اگر چه به لحاظ جغرافیایی بیمارستان البرز در محدوده استان البرز واقع شده است، اما به سبب عدم نظارت درون استانی بر عملکرد بیمارستان مذکور، مدیریت هیئت امنایی آن با سیاست‌های حوزه درمان تامین اجتماعی استان حرکت نکرده و پاسخگوی بیمه شدگان نیست.

به گفته این مقام مسئول، همواره انتقادات، شکایات و درخواست‌هایی از سوی نهادهای مختلف استان البرز از جمله استانداری، فرمانداری، کانونهای کارگری و بازنشستگی و… در رابطه با مشکلات درمانی بیمه شدگان تأمین اجتماعی به این مدیریت منعکس می‌شود.

او در ادامه به وضعیت کادر درمانی شاغل بیمارستان البرزاشاره کرد و در این زمینه گفت: هم اکنون در بیمارستان البرز دو گروه پرسنل شامل کارکنان استخدامی این سازمان و نیز نیروهایی از سوی هیئت امنای بیمارستان جذب شده‌اند اشتغال دارند، که این وضعیت موجب دوگانگی در پرداخت‌ها، تبعیض در سایر مزایای قانونی آنان شده است.

بارانپوریان در این زمینه اضافه کرد: علاوه بر آن پرداخت حقوق و سایر مزایای کارکنان شاغل با مدیریت فعلی بیمارستان با تاخیر پرداخت می‌شود که این موضوع منجر به نارضایتی کارکنان و همچنین بروز مشکلات داخلی شده است.

او گفت: مدیریت هیئت امنایی بیمارستان البرز، دستاوردی جز کاهش راندمان کاری، عدم ارائه خدمات مطلوب و برخورد نامناسب با مراجعین و بیماران بیمه شده نداشته است.

مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش در آمد مالی این بیمارستان که منجر به کاهش خدمات درمانی به بیمه شدگان شده است تصریح کرد: درآمد بیمارستان حتی کفاف حقوق ماهانه کارکنان را نمی‌دهد و در چهار سال گذشته مدیریت فعلی این واحد درمانی در نگهداری و بهسازی زیرساختهای بیمارستان هیچ هزینه‌ای نکرده است.

او گفت: طبق مستندات موجود با وجود آنکه تنها ۱۲ سال از زمان بهره برداری این بیمارستان می‌گذرد، هم اکنون بخش زیادی از زیرساختهای آن نیازمند تعمیرات جدی و اساسی است که در توان مدیریت فعلی نیست.

مدیریت درمان استان البرز تاکید کرد: علاوه بر ضعف جدی در نحوه ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی در این بیمارستان، نگاه مدیران فعلی این بیمارستان درارائه خدمات بیشتر کسب در آمد است، بر این اساس بیمه‌شدگان بر خلاف قانون الزام که بر رایگان بودن ارائه خدمات درمانی به آنان تاکید دارد با اجبار بتهیه لوازم و تجهیزات پزشکی متحمل هزینه ای بسیاری می شوند.

بارانپوریان در پایان سخنان خود در رابطه با پیشینه تاسیس بیمارستان البرز گفت: فاز یک بیمارستان تخصصی البرز در بهمن ماه سال ۱۳۸۰ مورد بهره برداری قرار گرفت و در هفته تأمین اجتماعی در تیر ماه ۱۳۸۱ با حضور دکتر مسعود پزشکیان وزیر وقت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولین سازمان تأمین اجتماعی به صورت رسمی افتتاح شد که این بیمارستان هم اکنون دارای حدود ۳۱۶ تخت و بصورت هیأت مدیره‌ای اداره می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز