خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر مازندران:

وضعیت معیشتی بازنشستگان تصویری از آینده برای کارگران امروز است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۹۸

چکیده: «وضعیت معیشتی بازنشستگان بسیار تلخ و رنج آور است. / متوسط دریافتی مستمری بگیران استان ۶۳۰ هزار تومان است. / وقتی متوسط سبد کالا در خانواره ۵ نفره یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است، دریافتی ۶۳۰ هزار تومانی بازنشستگان به معنای فاجعه است.»

دبیر خانه کارگر استان مازندران در دیدار با استاندار، ملاک قرار دادن توجیه اقتصادی برای ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به کارگران و بازنشستگان را خلاف اهداف انقلاب و ظلم به نیروی مولد اجتماع خواند.

به گزارش ایلنا از ساری، «نصرالله دریابیگی» در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه کارگر استان مازندران با استاندار که با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت درمان تامین اجتماعی و مدیر امور شعب بانک رفاه و مدیرکل شعب شرکت بیمه ایران برگزار شد، از زحمات علی بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر خورشیدی معاونت درمان تامین اجتماعی استان تقدیر کرد و گفت: با توجه به زحمات این عزیزان هنوز وضعیت معیشتی بازنشستگان بسیار تلخ و رنج آور است.

وی وضعیت امروز بازنشستگان را تصویری از آینده برای کارگران امروز خواند و گفت: بی‌توجهی و عدم رسیدگی به شرایط معیشتی بازنشستگان به معنای اهمیت ندادن به کار و تولید است.

فقط ۶۳۰ هزار تومان

رئیس کانون بازنشستگان مازندران تعداد مستمری بگیران استان را ۹۲ هزارو ۶۷۳ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد مستمری بگیر ۶۰ هزار و ۹۴۱ نفر بازنشسته و تعداد ۵ هزار و ۹۰۴ نفر از کار افتاده و تعداد ۲۵ هزار و ۸۲۸ نفر خانواده‌های بازنشسته فوتی هستند.

دریابیگی متوسط دریافتی مستمری بگیران استان را ۶۳۰ هزار تومان اعلام کرد و در ادامه افزود: وقتی متوسط سبد کالا در خانواره ۵ نفره یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است، دریافتی ۶۳۰ هزار تومانی بازنشستگان به معنای فاجعه است.

وی هدفمندی یارانه‌ها را از دیگر مشکلات عمده بازنشستگان یاد کرد و گفت: مقرر شده بود هدفمندی یارانه‌ها کمک حال اقشار ضعیف جامعه باشد در حالیکه هدفمند کردن یارانه‌ها کمر جامعه کارگری را خم کرده است.

عضو اسبق شورای عالی کار با انتقاد از سیستم درمان تامین اجتماعی گفت: مقرر شده بود درمان رایگان باشد به همین دلیل در محاسبه سبد کالا در هیچ دولتی هزینه درمانی لحاظ نمی‌شده است اما در حال حاضر درد تامین هزینه‌های درمان بیش از بیماری رنج آور است.

تحمیل بیمه تکمیلی به مستمری بگیران

دریابیگی در بخش دیگر از سخنانش بیان کرد: بیمه تکمیلی، ‌ بیمه تحمیل شده برای تامین درمان مستمری بگیران است.

وی افزایش قیمت چند برابری بیمه تکمیلی را در توان بازنشستگان ندانست و افزود: بازنشستگان در حالت عادی هم توانایی تامین مایحتاج زندگی خود را ندارند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند و توان پرداخت هزینه‌های اضافه را ندارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران از استاندار و مدیران مرتبط خواست نسبت به حل مشکل بیمه تکمیلی بازنشستگان ورود نمایند تا دغدغه این قشر از جامعه کاهش پیدا کند.

وی عدم توجیه اقتصادی را از دلایل افزایش نرخ بیمه تکمیلی توسط بیمه گذاران نام برد و گفت: نباید در نظام اسلامی برای قشر ضعیف جامعه همانند بازنشستگان توجیه اقتصادی مد نظر باشد و این ظلم به این قشر است.

در ادامه جلسه استاندار مازندران دستور داد مهندس محمد باقر طبیعی‌نژاد مدیرکل شعب شرکت بیمه ایران در استان مازندران به عنوان نماینده بیمه ایران مذاکراتی را یا نمایندگان جامعه کارگری در خصوص قیمت گذاری نهایی هزینه بیمه تکمیلی انجام دهد و ظرف چند روز آینده نتیجه مذاکره را به اطلاع استاندار برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز