خبرگزاری کار ایران

در استان کردستان رخ داد:

بیکاری ۲۰۰ کارگر ساختمانی در سقز با توقف مسکن مهر

کد خبر : ۱۰۶۷۰۴

چکیده: «بیش از ۲۰۰ کارگر ساختمانی که در بخش‌های مختلف مسکن مهر از جمله پروژه‌های ۳۷۰۰ واحدی مهر کیان(جاقل) در شهر سقز مشغول به کار بودند، بعد از توقف فعالیت پیمانکاران، شغل خود را از دست داده و اکنون در انتظار یافتن مشاغل ساختمانی در میادین شهر سقز سرگردان شده‌اند.»

یک فعال کارگری در کردستان از بیکاری بیش از ۲۰۰ کارگر ساختمانی پس از توقف فعالیت پیمانکاران مجری پروژهای مسکن مهر در شهر سقز خبر داد.

«سید محمد صالح حسینی» در این باره به ایلنا گفت: بیش از ۲۰۰ کارگر ساختمانی که در بخش‌های مختلف مسکن مهر از جمله پروژه‌های ۳۷۰۰ واحدی مهر کیان(جاقل) در شهر سقز مشغول به کار بودند، بعد از توقف فعالیت پیمانکاران، شغل خود را از دست داده و اکنون در انتظار یافتن مشاغل ساختمانی در میادین شهر سقز سرگردان شده‌اند.
وی افزود: مسکن مهر در شهرستان سقز یکی از اقدامات دولت برای رفع مشکل اقشار کم‌درآمد جامعه بود که در چند ماه گذشته به سبب افزایش قیمت مصالح و عدم همکاری بانکها برای ارائه تسهیلات به پیمانکاران، نیمه کاره متوقف شده است.
این فعال کارگری در بخش دیگری از سخنانش اقدامات حمایتی دولت از کارگران ساختمانی را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: کمترین کاری که دولت برای تامین آتیه این کارگران می‌تواند انجام دهد، ساماندهی و زیر پوشش بیمه قرار دادن آنان است.
به گفته حسینی، بیشترین حوادثشغلی در کشور و در دنیا در حوزه مشاغل ساختمانی اتفاق می‌افتند و حمایت بیمه‌ای از کارگران ساختمانی برای کاهش آسیب‌های سلامتی، اجتماعی و اقتصادی این حوادثضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز