خبرگزاری کار ایران

شهرداری به‌دلیل احداث مسیر دوچرخه در پیاده‌روها تذکر گرفت/تاکید بر حذف سریعتر مسیرهای احداث شده

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۹۳۰

عضو کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورای شهر تهران با انتقاد از احداث مسیر دوچرخه در پیاده‌روها گفت: ‌متذکر می‌شوم ضمن توقف هرگونه احداث مسیر دوچرخه در درون پیاده‌روها، مسیرهایی که پیش از این احداث شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن از پیاده‌روها حذف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهربانو امانی در جریان دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: لجبازی‌ها نشان می‌دهد جان بیش از ۴۵۰ نفر روزانه از بین می‌رود و برای آقایان خیلی مهم نیست و امیدوارم از این لجبازی‌ها دست بردارند. 

او در تذکر خود در ارتباط با احداث مسیر دوچرخه گفت: یکی از مهمترین آسیب‌هایی که شهرداری تهران امروز با آن مواجه است، ضعف اجرائی در پیاده‌سازی ایده‌ها است. که نه تنها موجب اتلاف سرمایه می‌شود بلکه خطر خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی را نیز به همراه دارد. 

امانی با تاکید بر اینکه اجرای مسیرهای دوچرخه در شهر بدون در نظر گرفتن عوامل فعال‌سازی آن‌ها از نمونه این موارد اجرائی ضعیف است گفت: متاسفانه در حال تبدیل شدن به نماد نگاه سطحی به معضلات و راهکارها در مدیریت شهری است. فاجعه از مسیر دوچرخه بدون دوچرخه‌سوار، اجرای آن در داخل برخی از پیاده‌روهای شهر است که ضمن کاهش عرض مفید برای تردد عابران پیاده، پای موتورسیکلت‌ها را به پیاده‌رو باز کرده و ایمنی عابران پیاده را به خطر انداخته است. 

عضو کمیسیون عمران و حمل‌و نقل تاکید کرد: یکی از مهمترین دلایل ایجاد مسیر دوچرخه کاهش سهم خودورهای سواری و عابر به نفع سایر مدهای حمل‌ونقل است. در همین راستا متذکر می‌شوم ضمن توقف هرگونه احداث مسیر دوچرخه در درون پیاده‌روها، مسیرهایی که پیش از این احداث شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن از پیاده‌روها حذف شود. 

امانی افزود: همچنین اقدامات غیرکارشناسی مشابه تحت عنوان پارکلت، در برخی مناطق شهرداری تهران مشاهده شده است که ضروری است مطابق مصوبه شورای معاونین از هرگونه اقدام اجرائی تحت عنوان پارکلت ممانعت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز