خبرگزاری کار ایران

با حضور شهردار تهران انجام شد؛

بهره‌برداری از فاز دوم سامانه‌های پیش‌بینی و هشدار سیل و یخبندان در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۸۷۸

با حضور شهردار تهران بهره‌برداری از فاز دوم سامانه پیش بینی و هشدار سیل و سامانه پیش‌بینی یخبندان پایتخت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در مراسم رونمایی و بهره برداری از فاز دوم سامانه پیش بینی و هشدار سیل و سامانه پیش‌بینی یخبندان گفت: موضوع اصلی که امروز بخشی از سناریو پیش‌بینی حادثه شهر تهران است مربوط به دو بحران اصلی شناحته شده تهران سیل و زلزله است که در طول تاریخ نیز خسارات زیادی را وارد کرده است. 

او ادامه داد: از شهر ری که در روزگاری بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داشته در قرن چهارم در اثر فعال شدن گسل ری چیز زیاد باقی نمانده است. از دهه چهل نیز سیل‌های شدیدی را در تهران تجربه کرده‌ایم و سامانه‌های هشدار این آمادگی را در سطح شهر به وجود می‌آوردند که حوادث قدری زودتر از آنچه که خسارت ایجاد کنند، شناسایی شوند. 

حناچی با اشاره به آمادگی که این سامانه‌ها برای نیروهای امدادی به وجود می‌آورند، گفت: در درجه اول دستگاه‌های امدادی و در درجه بعد دستگاه‌های زیربنایی به آمادگی سریعتر می‌رسند چرا که قطع به موقع برق و آب و گاز از حجم خسارت به شدت می‌کاهد زیرا در مواردی تلفات ناشی از آتش سوزی بعد از زلزله بیش از خود زلزله بوده است. 

شهردار تهران با اشاره به پسندیده بودن این اقدام گفت: در شرایط سختی به سر می‌بریم و از همکارانمان که در این شرایط سخت تحریمی این امر را فراموش نکردند تشکر می‌کنم و امیدواریم بتوانیم این سنسورها را به ۲۰۰ عدد برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز