خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران خبر داد؛

ذرات معلق تهران در روزهای جمعه به شدت افزایش می‌یابد/افتتاح چند پارک و بوستان دیگر در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۹۵۰

شهردار تهران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای جمعه که فعالیت اقتصادی به حداقل می‌رسد میزان ذرات معلق به شدت افزایش می‌یابد که دو نکته را نشان می‌دهد. قطعا خودروهای سنگین در سطح شهر استاندارد نیستند و منابع آلوده کننده خارج از شهر تهران نیز در این زمینه موثر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از بوستان زندگی در محله هرندی گفت: یکی از سیاست‌هایی که در این دوره با شورای شهر در پیش گرفتیم، افزایش سرانه فضای سبز در محدوده کانونی شهر تهران است.

او ادامه داد: اگرچه که در محدوده پیرامونی تهران به ایجاد کمربند سبز در محدوده قانونی، نهال کاری در ارتفاعات اقدام می‌کنیم که قطعا تاثیر دارد اما تاثیر هیچ یک به اندازه اقدامات داخل محدوده نیست چرا که هم کیفیت هوای شهر و هم کیفیت زندگی مردم را تامین می‌کند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه کلانشهرها با عارضه افزایش قیمت مسکن به دلیل افزایش جمعیت روبرو هستند که در پی آن سرانه واحدهای مسکونی کاهش می‌یابد گفت: در نتیجه مردمی که در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند نیازمند فضاهای بزرگ هستند.

حناچی تاکید کرد؛ مکان امروز نتیحه زحمات دوره قبل و حاضر است و افزود: این پارک از تلفیق سه پارک بهاران، خواجوی کرمانی و شهید حقانی شکل پیدا کرده است و مساحت آن بزرگتر از پارک شهر و دانشگاه تهران است و محدوده قابل قبولی برای یکی از محله‌های جنوبی تهران خواهد بود.

شهردار تهران با بیان اینکه توسعه فضای سبز از سیاست‌هایی است که در مدیریت شهری ترغیب می‌کنیم، گفت: اما آلودگی به رغم کرونا کاهش نیافته است. تهران تا انتهای 24 مهر 15 روز هوای پاک و 152 روز هوای شهر قابل قبول بوده است و 43 روز برای گروه‌های حساس ناسالم و دو روز کاملا ناسالم داشته است.

او ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای جمعه که فعالیت اقتصادی به حداقل می‌رسد میزان ذرات معلق به شدت افزایش می‌یابد که دو نکته را نشان می‌دهد. قطعا خودروهای سنگین در سطح شهر استاندارد نیستند و منابع آلوده کننده خارج از شهر تهران نیز در این زمینه موثر هستند. معمولا در آبان و آذر و دی با مشکل آلودگی مواجه هستیم و به شکل حادی خود نشان می دهد و کرونا هم به مشکلات خواهد افزود.

او با اشاره به افتتاح چند پارک دیگر در آینده نزدیک گفت: به زودی پارک وثوق الدوله که نامگذار ی جدیدی ندارد، پارک حکیم، اخوان، چارباغ و گلها را افتتاح خواهیم کرد و با این کار سرانه فضای سبز را در داخل محدوده شهر تهران افزایش خواهیم داد.

شهردار تهران تاکید کرد: اینها لازم است اما کافی نیست و زمانی موفق هستیم که مردم را در آن داشته باشیم. در اربعین و محرم به رغم تمام تلاش ها نتوانستیم جای مردم را پر کنیم و هر جا مردم را داشته باشیم می توانیم جریانی را به وجود آوریم که با هیچ دستگاه دولتی ایجاد آن انجام پذیر نیست.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که افتتاح این مناطق تاثیر مستقیمی روی کیفیت زندگی شهروندان داشته باشد و گفت: این کار را وظیفه خود می‌دانیم و با همکاری همه همکارانم در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی آنرا ترغیب خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز