خبرگزاری کار ایران

صدور سنگین‌ترین احکام برای گرانفروشان و محتکران

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۷۶۳

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سنگین‌ترین مجازات و احکام برای گرانفروشان و محتکران در ادارات تعزیرات سراسر کشور صادر می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد حسن سرابیان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه سازمان تعزیرات چه برنامه برای برخورد قاطع‌تر با گرانفروشان و محتکران دارد؟ گفت: پس از فرمایش‌های مقام معظم رهبری بلافاصله کارگروه تنظیم بازار تشکیل شد و سازمان تعزیرات در این جلسه حضور داشت و ما در مکاتبه با مدیران کل تعزیرات حکومتی سراسر کشور از آن‌ها خواستیم کمیسیون‌های هماهنگی تعزیرات را فعال‌تر و نتایج را به طور مستمر به ستاد مرکزی سازمان اعلام کنند.

وی گفت: مقرر شده است سنگین ترن مجازات‌ها برابر قانون برای احتکار و گرانفروشی صادر شود و ما هر پرونده‌ای که در این خصوص دریافت کنیم در اسرع وقت رسیدگی خواهیم کرد.

سرابیان افزود: هیچگونه مماشاتی نخواهیم کرد و نتایج پرونده را شفاف و روشن به اطلاع مردم می‌رسانیم.
سرابیان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا با وجود این رسیدگی‌ها ما همچنان با پرونده‌های احتکار یا گرانفروشی مواجه هستیم؟ افزود: سال ۷۳ که سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شد سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت‌ها نیز تشکیل شد که بعد وظایف این سازمان به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان واگذار شد و ما هم اکنون با تعدد دستگاه‌های نظارتی مواجه هستیم.

وی گفت: باید از ظرفیت هر چه بیشتر بسیج استفاده شود و همانطور که در آغاز تاسیس سازمان تعزیرات بسیج وارد میدان شده بود و اکنون هم می‌تواند بسیج نقش بسیار خوبی در برخورد با گرانفروشی و احتکار داشته باشد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومت درباره بازدارنده نبودن قوانین تعزیرات گفت: در این بخش نیازمند اصلاحاتی هستیم که فکر می‌کنیم مجلس به زودی تصمیم‌هایی بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز