خبرگزاری کار ایران

تذکر به حناچی درباره تاخیر درباره تعیین تکلیف وضعیت فروشندگان و غرفه‌داران پارکینگ پروانه

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۱۱۸

عضو شورای شهر تهران نسبت به تاخیر در تعیین تکلیف وضعیت فروشندگان و غرفه‌داران پارکینگ پروانه به شهردار تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ الهام فخاری در جریان دویست و چهل و پنجمین جسله شورای شهر تهران در تذکری درباره تاخیر در تعیین تکلیف وضعیت فروشندگان و غرفه‌داران پارکینگ پروانه تذکر داد.

فخاری گفت: این پارگینگ با پیشینه نزدیک به ۲۰ سال، هر هفته در روزهای جمعه با حدود ۱۱۰۰ غرفه پذیرای بیش از دو هزار دستفروش و بساط‌گستر بوده است و از محبوب‌ترین بازارهای تهران بود.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهرت این بازار به فراتر از مرزهای کشور توسعه پیدا کرده بود و با توجه به تخصصی بودن آن،‌ توانسته بود کاملا خودجوش به یک جاذبه و نقطه دیدنی تهران تبدیل شود.

فخاری گفت: شهرداری تهران در آخرین روزهای فروردین سال جاری قول داد که پس از رفع محدودیت‌های کرونایی،‌ جمعه‌بازار در موقعیت جدید مستقر شود. با این همه تمامی پاساژها و مجموعه‌های سقف دار فعالیت خود را از ابتدای اریبهشت آغاز کردند،‌ اما با گذشت بیش از شش ماه از آغاز به کار پاساژهای مسقف، وضعیت دستفروشان پارکینگ پروانه مبهم و نامشخص است.

او ادامه داد: مدتهاست که وعده راه‌اندازی آن با همکاری سازمان میراث فرهنگی با مشارکت اراضی عباس آباد در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد مطرح شده است و بنا بر وعده شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل فضایی با ظرفیت ۴۶۰۰ متر مربع در جمعه بازار باغ ایرانی در اختیار هنرمندان و تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت و در اوایل آبان فعالیت خود را آغاز می‌کند،‌ اما این وعده تاکنون عملی نشده است.

فخاری گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، متذکر می‌شوم که تاخیر در راه‌اندازی جمعه بازار افزون بر آسیب‌ها و خسارت‌هایی که به غرفه داران و فروشندگان بازار وارد کرده،‌ شهروندان را نیز از فرصت بهره‌مندی و تعامل و استفاده از یک نمایشگاه خودجوش هنری را محروم می‌کند. از شهردار تهران تقاضا و درخواست رسیدگی فوری دارم که وعده شهرداری درباره این موضوع وفا نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز