خبرگزاری کار ایران

ادامه گفت‌وگوها درباره تعیین تکلیف مهدهای کودک

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۱۵۳

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت است.

با گزارش خبرنگار ایلنا،  محسن حاجی میرزایی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه پنجمین جلسه شوراى تحول و نوسازى نظام آموزشى کشور با دستور اقدامات مربوط به تأمین منابع انسانى آموزش و پرورش و ساماندهى مهدهاى کودک که در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: ما معلم را اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت می‌دانیم و به تعبیر دیگر، معلم جانشین همه نداشتن و جبران کننده همه کاستی ها است.

وی افزود: اگر مدرسه خوب یا محتوای کامل نداشته باشیم اما معلم با صلاحیت داشته باشیم قادر به پیش بردن اهداف مان هستیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر همه آنها را در اختیار داشته باشیم اما معلم توانمند نباشد به طور قطع به همه اهداف نمی‌رسیم.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه موظف به اجرایی کردن سند تحول بنیادین هستیم، تاکید کرد: ساماندهی نیروی انسانی یک گام بلند برای اجرایی کردن این سند است.

وی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش از نظر کمیت و کیفیت نیروی انسانی باید به حد قابل قبولی برسیم؛ روش های متفاوتی در سال های اخیر برای جذب نیرو در آموزش و پرورش به کار گرفته شد که تبعات و آثار هر کدام از این روش های جذب مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و چارچوبی برای دستیابی به نیروی انسانی با کیفیت تنظیم شد که در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می گیرد.

به گفته حاجی میرزایی، پس جزییات آن بعد از قطعیات، اعلام می شود.

وی درباره تربیت مربیان مهدکودک در دانشگاه فرهنگیان گفت: با توجه به مسوولیت هایی که درباره آموزش و محتوای آموزشی در مهدکودک ها به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است باید در دانشگاه فرهنگیان هم رشته تربیت مربی برای مهدها را در دستور کار قرار داده و به مجموعه‌های متنوعی که در کشور در اداره کردن این مهدکودک ها فعال هستند، کمک کنیم.

حاجی میرزایی اعلام کرد: گفت و گوها در مورد تعیین تکلیف مهدکودک دستگاه‌های اجرایی ادامه دارد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز