خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

دوست داشتیم رییس‌جمهور برای مراسم آغاز سال تحصیلی به دانشگاه می‌آمد/ شرایط کرونا اجازه دهد، کلاس‌ها را تلفیقی برگزار می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۵۷۰

رییس دانشگاه تهران گفت: دوست داشتیم رییس‌جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی به دانشگاه می‌آمد، اما ظاهرا عدم حضور ایشان در مراسم بستگی به نظر وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی داشته است.

«محمود نیلی احمدآبادی» رییس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به عدم حضور رییس‌جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌‌ها برخلاف سال‌های گذشته اظهار داشت: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کردند که ابلاغیه‌ای شده مبنی بر اینکه رییس‌جمهور نباید طبق پروتکل‌ها و شیو‌ها حضور پیدا می‌کردند.

وی با بیان اینکه به ظاهر عدم حضور رییس‌جمهور در مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها به نظر وزارت بهداشت بستگی داشته است، گفت: البته این مساله بسته به شرایط جسمی و موقعیتی که افراد در آن قرار دارند نیز مربوط می‌شود و طبیعی است که پروتکل‌ها نسبت به افراد کمی تغییر کند، اما ما دوست داشتیم که رییس جمهور به دانشگاه می‌آمدند، اما ظاهرا عدم حضور ایشان در مراسم بستگی به نظر وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی داشته است.

رییس دانشگاه تهران درباره بازگشایی دانشگاه‌ها و نحوه آموزش دانشجویان گفت: اغلب کلا‌س‌های ما مجازی است و ما همان شیوه ترم قبل را در نظر گرفته‌ایم، یعنی همه کلاس‌های نظری دانشگاه تهران فعلا به شکل مجازی برگزار می‌شود.

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه عمده کلاس‌‎های حضوری برای دانشجویان مقطع ارشد و دکتری است، گفت:‌ فقط دانشجویان ارشد و دکتری که نیازمند استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی هستند در دانشگاه حضور دارند و صرفا دانشجویان که کلاس عملی دارند، می‌توانند در دانشگاه حاضر شوند. آموزش در همه دانشکده‌های ما مجازی بوده‌ و خوشبختانه تا این لحظه هم گزارشی از ابتلای دانشجویان به کرونا نداشته‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که وزیر علوم پیش از آغاز سال تحصیلی در دانشگاه‌ها اعلام کرده بودند که ‌۹۰ درصد آموزش‌ها برای ترم جاری مجازی خواهد بود. آیا این ۹۰ درصد در دانشگاه تهران اعمال خواهد شد؟ گفت: باید ببینیم که این ۹۰ درصد چطور به دست می‌آید، کلاس‌های عملی که نیازمند حضور  دانشجو در دانشگاه‌ها است، همانند ترم گذشته برگزار می‌شود، اگر شرایط کرونا اجازه بدهد، ممکن است ما کلاس‌ها را به شکل تلفیقی برگزار کنیم.

رییس دانشگاه تهران اظهار داشت: ما دوست داریم که دانشجو به دانشگاه بیاید، اما به شرطی که از لحاظ بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها دچار مشکل نشوند و البته که باید ستاد ملی مقابله با کرونا این اجازه را صادر کند.

نیلی احمدآبادی در پاسخ به این سوال که در تابستان چند تعداد از دانشجویان را برای آموزش‌های حضوری و یا کارگاهی پوشش دادید؟ گفت: در خوابگاه‌ها در تابستان حدود هزار نفر دانشجو داشتیم، ولی شاید بیش از این تعداد، دانشجویان استان تهران بودند که به آزمایشگاه‌ها آمدند و هم اکنون نیز در آزمایشگاه‌ها برای ادامه کارها و پروژه‌هایی که باید آماده کنند، فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز