خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه؛

مدارس کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای دروس عمومی را در آموزش‌های مجازی ارائه دهند

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۰۸۹

معاون آموزش متوسطه در ششمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته گفت: خلاقیت در ارائه آموزش مجازی، سبب ارتقاء کیفیت آموزش می‌شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا کمرئی در ششمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که با حضور روسای ۷۶۰ منطقه آموزشی کشور در ساختمان شهیدرجایی و به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ماه محرم در خصوص شیوه‌نامه بازگشایی سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ اظهار کرد: از اواسط سال گذشته و با شروع بیماری کرونا بیم شکاف آموزشی در مناطق و مدارس وجود داشت و تمام کشورها نگران شکاف آموزشی بودند. در ایران هم این نگرانی برای مسئولان آموزشی و خانواده‌ها وجود داشت و ازاین‌رو تلاش کردیم تا با استفاده از بسترهای مختلف بتوانیم آموزشی باکیفیت را ارائه دهیم.

کمرئی افزود: سال پیش رو از آن‌جهت که ملزم به ارائه آموزش در شرایطی هستیم که خانواده‌ها و دانش آموزان ثبات فکری لازم را ندارند، سال پراهمیتی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در چند ماه اخیر آموزش مجازی را باکیفیت دانستند، گفت: باید به آموزش مجازی به‌عنوان یک فرصت آموزشی نگاه کنیم هرچند که هیچ آموزشی را نمی‌توان جایگزین آموزش حضوری کرد و هنوز هم ازنظر ما مؤثرترین شرایط آموزش، آموزش حضوری است.

معاون آموزش متوسطه مشارکت خانواده‌ها را برای حضور و همکاری با مدرسه بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: برای سال تحصیلی آینده سه وضعیت سفید، زرد و قرمز پیش‌بینی ‌شده که بتوانیم روند آموزش را در تمام مناطق با استفاده از این سه سناریو ادامه دهیم.

وی گفت: در مناطق آموزشی، مدیران و معاونین در مدرس بیشترین نقش را در نحوه ارائه آموزش بر عهده ‌دارند. مدیران مدارس باید با نظارت کامل ثبت‌نام دانش آموزان در سناد، شبکه شاد، نحوه مشارکت و ارتباط خانواده و انتقال از وصیت زرد و سفید و قرمز به یکدیگر را کنترل کنند.

کمرئی ادامه داد: در وضعیت سفید دانش آموزان در مدرسه حضور دارند و فضای مجازی به‌عنوان آموزش مکمل در نظر گرفته می‌شود و در وضعیت زرد و قرمز هم طبق آنچه در دستورالعمل آمده باید آموزش را در زمان و موعد اعلام ‌شده انجام داد و به اتمام رساند.

معاون آموزش متوسطه شرایط زرد را دشوارترین مرحله دانست و گفت: در شرایط زرد و در متوسطه اول و دوم اگر تعداد دانش آموزان با مساحت کلاس همخوانی داشته و نیاز به تقسیم دانش‌آموز نباشد کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد و اگر تعداد دانش آموزان نسبت به مساحت کلاس بیشتر باشد باید حضور دانش آموزان طوری باشد که فاصله اجتماعی مناسب در کلاس درس رعایت شود.

وی آموزش مهارت را در مدارس کاردانش و فنی و حرفه‌ای حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به کمبود زمان انتظار داریم مدارس کاردانش و فنی حرفه‌ای در زمان حضور دانش آموزان در مدارس به آموزش مهارت‌ها بپردازند و دروس عمومی را در آموزش‌های مجازی ارائه دهند. همچنین در مدارس شبانه‌روزی ترجیح بر این است که دانش آموزان به‌صورت هفتگی رفت‌وآمد کنند.

کمرئی در پایان گفت: ابتکار و خلاقیت وجه تمایز مدارس در سال آینده است و اینکه چه میزان بتوانیم از این دو در ارائه آموزش استفاده کنیم می‌تواند تعیین‌کننده میزان کیفیت آموزش باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز