خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بررسی تمام حواشی کنکور امسال در مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۰۸۱

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی تمام حواشی کنکور امسال در مجلس خبر داد.

«شیوا قاسمی‌پور» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ارائه گزارش نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی از نحوه برگزاری کنکور سراسری ۹۹ به قالیباف گفت: از سوی رییس مجلس شورای اسلامی به تمام نمایندگان فرمی داده شده که مطابق آن فرم باید، هر نماینده و یا مسئولی که از محل و حوزه‌های آزمون سراسری بازدیدی داشته است، گزارش ارائه دهد.

نماینده مجلس یازدهم در این باره توضیح داد: طبق این فرم طراحی شده، باید نمایندگانی که از محل آزمون بازدید کردند، مطابق آن فرم امتیازبندی را انجام داده و گزارش را به آقای قالیباف تحویل دهند که نتیجه آن هم بعد از کنکور اعلام می‌شود. این فرم‌ها تا امروز شنبه که کنکور زبان برگزار می‌شود، تکمیل خواهد شد و گزارش آن به رییس مجلس داده می‎شود تا مورد بررسی قرار بگیرد.

قاسمی‌پور با بیان اینکه کنکور سراسری امسال دردسرهای زیادی داشت، گفت: نخست اینکه برای بحث تعویق مشکلات زیادی پیش آمد و با اینکه آزمون‌های دیگری برگزار شد و مشکلی هم پیش نیامد، اما دردسر کنکور سراسری بیشتر بود.

وی اضافه کرد: ما به عنوان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بحث برگزاری کنکور سراسری را اول از همه به ستاد ملی مقابله با کرونا واگذار کردیم و تاکید داشتیم که سلامتی داوطلبان بسیار مهم است، بنابراین بهتر بود آنها تصمیم‌گیری کنند. طی این مدت جلسات متعدد و برنامه‌های مختلفی با وزیر علوم، وزیر بهداشت و سازمان سنجش داشتیم  و صحبت‌هایی که داوطلبان دکتری و ارشد داشتند را به وزرا منتقل کردیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به تخلفاتی که طی روزهای برگزاری کنکور رخ داده است؟ گفت: در هر صورت مدارک ما در این زمینه در حد همه چیزهایی است که به ما انتقال داده شده مانند عکس‌هایی که گرفته شده و نشان دهنده این است که در آزمون تقلب شده یا برخی از داوطلبان گوشی همراه با خود به آزمون برده بودند. ما به جد پیگیر این مسائل بودیم تا بدانیم آیا صحت دارد و جزئیات مساله از چه قرار است. 

قاسمی پور گفت: به هر حال به واسطه کرونا استرس زیادی برای داوطلبان و خانواده‌های آنان وجود داشت، باید تلاش می‌شد که داوطلبان حداقل دیگر استرس لو رفتن سوالات را نداشته باشند، زیرا این مساله موجب دو چندان شدن نگرانی‌های داوطلبان می‌شد. ما گفتیم برای کنکور سراسری در مکان‌هایی که کنکور برگزار می‌شود، حداقل تمهیداتی اندیشیده شود که ارتباط تلفنی قطع شود تا تقلبی صورت نگیرد و استرسی هم برای داوطلبان پیش نیاید.

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه نظارت‌ها در کنکور با توجه به عکس‌هایی که از سوالات گرفته شده و به همراه داشتن موبایل توسط برخی داوطلبان گفت: ما تمام تلاش خود را کردیم که نظارت‌ها به نحو احسنت باشد و این قول را از سازمان سنجش گرفتیم تا داوطلبان که استرس سلامتی را دارند دیگر استرس تقلب از سوی دیگر داوطلبان را نداشته باشند. همچنین مسائلی که در ارشد و دکتری پیش آمد، از سوی مجلس به مسئولان منعکس شد تا دیگر این مشکلات برای کنکور سراسری پیش نیاید، ولی باید صحت و سقم همه حواشی مانند عکس‌هایی که در فضایی مجازی منتشر شده، بررسی شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان مثال در زمان کنکور دکتری یکی از داوطلبان ماسک خود را برداشته بود، شاید او در آن لحظه قصد نوشیدن آب داشته و دلیل بر این نیست که پروتکل‌ها رعایت نشده است. در رابطه با گوشی موبایلی که برخی داوطلبان به محل آزمون بردند هم باید بررسی‌ها انجام شود. همیشه یک سری تخلفات پیش می‌آید، ولی نمی‌توانیم آن را به همه تعمیم دهیم.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعلام وزارت بهداشت درباره غربالگری داوطلبان کنکور ده روز بعد از آزمون گفت: به هر حال داوطلبان نگران سلامتی‌شان بوده‌‌اند که مبادا اگر به جلسه آزمون بیایند خطری آنها را تهدید کند، از این رو انجام تست می‌توان نگرانی را برطرف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز