خبرگزاری کار ایران

کوچ جرایم زیست محیطی به فضای مجازی در سال‌های اخیر

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۶۷۲

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به کوچ مجرمان و جرایم زیست محیطی به فضای مجازی در سال‌های اخیر گفت: با راه اندازی مرکز فوریت‌های سایبری یگان حفاظت از محیط زیست ، اجازه جولان به سودجویان زیست محیطی را نمی دهیم.

به گزارش ایلنا، ظهر امروز، نشست هماهنگی  سازمان محیط زیست  با سه پلیس تخصصی فتا، پیشگیری(  یگان حفاظت از محیط زیست ) و امنیت عمومی ناجا به صورت ویدئو کنفرانسی با استان‌ها برگزار شد.

سرهنگ "جمشید محبت خانی" فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در این نشست اظهار داشت: سال گذشته همزمان با  نیروی انتظامی، با حضور  سردار "اشتری" همایشی  با محوریت "حفاظت از محیط زیست" برگزار شد،  فرمانده ناجا در همایش مذکور بر اهمیت صیانت از محیط زیست تاکید و بر همکاری پلیس با این سازمان تاکید کرد.

   وی افزود : از آنجایی که  صیانت از محیط زیست مسئله "ملی" است، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها برای حفظ آن هستیم و در پی دغدغه و ابلاغ  فرمانده ناجا ، مقرر شد تمامی پلیس های تخصصی  با یگان حفاظت  از محیط زیست همکاری  و این یگان نیز همکاری تنگاتنگی با سازمان متولی داشته باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست  ادامه داد : پیرو تاکیدات اشاره شده با حضور پلیس فتا در سازمان حفاظت از محیط زیست  و امضای یک تفاهم نامه، مرکز فوریت‌های سایبری یگان حفاظت از محیط زیست ایجاد شد  و  از آنجایی که جرایم زیست محیطی در سال‌های اخیر به فضای مجازی کوچ کرده اند این مرکز از ابتدای سال راه اندازی شد.

سرهنگ محبت خانی با اشاره به اینکه  مجرمان زیست محیطی در سال‌های اخیر به فضای مجازی کوچ کرده اند، ادامه داد: از وظایف این مرکز می‌توان به شناسایی، رصد و پایش جرایم‌محیط زیستی ، معرفی متخلفان به مراجع قضائی و فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ محیط زیستی در فضای سایبری اشاره کرد؛همچنین سالم سازی فضای مجازی نیز از اهداف این مرکز است.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست به متخلفان هشدار داد: متخلفان تصور می‌کنند فضای مجازی برای انجام تخلفات، امن است، اما من اعلام می‌کنم از این پس فضای مجازی نیز امن نیست و برخورد قاطع با متخلفان انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام  انتظامی  با اشاره به  تلاش محیط بانان اظهار کرد:  ۵درصد از محیط بانان شهید و ۱۲درصد به جانبازی نائل آمده اند، اما نزدیک ۲۲ ماه است که هیچ محیط بانی به شهادت نرسیده درحالی که  در طیف های مختلف عملکرد ما روند افزایشی داشته است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز