خبرگزاری کار ایران

ارائه گزارش نماینده وزارت بهداشت در خصوص کلینیک سینا

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۹۵۰

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهید پزشکی توضیحاتی درخصوص پروانه بهره‌برداری از کلینیک سینا در صحن شورا را ارائه داد.‌

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران بررسی ابعاد تخلف کلینیک سینا مهر شمیران با حضور دکتر زالی نماینده وزارت بهداشت در دستور قرار داشت اما به دلیل غیبت دکتر زالی، سید هادی میرهاشمی معاون درمان دانشگاه شهید بهشتی توضیحاتی را ارائه کرد.

او در سخنان خود اظهار داشت: موسسه در یک مجموعه چند طبقه در قالب یک داروخانه، یک درمانگاه تخصصی، یک بخش بستری که تحت نظر مجموعه جراحی محدود است و یک مجموعه مجوز دار سی تی اسکن و ام آر آی فعال بود.

او به مجوزهای این ملک اشاره کرد و گفت: مجوزهای این ملک سالها پیش توسط وزارت بهداشت داده شده است. ملک مسکونی می تواند در صورت رعایت نقشه های مصوب وزارت بهداشت، مجوزها را دریافت کند.

میرهاشمی ادامه داد: برای راه اندازی خدمات در این مجموعه، یک موسس و یک مسئول فنی هستند و تمام چارچوب های استاندارد توسط مسئول فنی پیگیری می شود.

او با تاکید بر اینکه اگر تخلفی صورت گرفته باشد، پروانه بهره برداری تمدید نخواهد شد، گفت: برای تمدید مجدد این این مجوزها ساختار کلینیک به صورت جامع بررسی می شود و اگر تخلفی صورت گرفته باشد، پروانه بهره برداری تمدید نمی‌شوند.آخرین پروانه بهره برداری کلینیک سینا از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ اعتبار دارد.این مرکز موظف است طبق نظر وزارت بهداشت عمل کند و بازدید های دوره ای هم از این موسسه انجام می شد.

او با بیان اینکه پروانه موسسه رادیولوژی مستقر در این ساختمان در سال ۹۸ تایید شد، گفت: مجوزهای این موسسه در سال ۹۸ داده شد و وزارت بهداشت تمدید پروانه بهره برداری آن را منوط به راه اندازی موسسه رادیولوژی طبق ضوابط وزارت بهداشت کرده است.

میرهاشمی افزود: تخلفاتی در مجموعه بوده که از تذکر برای اصلاح تا تعزیرات بر آن نظارت شده است.

معاون درمان دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه چک لیست تخلفات این مجموعه از سوی ناظران دانشگاه بهداشت تهیه شده و موجود است، گفت: مجموعه دانشگاه شهید بهشتی، ۱۶ هزار مرکز را در استان تهران تحت پوشش دارد. بنابراین باید هر دو سال و نیم نظارت صورت گیرد. مجموعه نظارتی با عده‌ای که دوستان به آن اشاره می کنند، کفایت نمی کند.

معاون درمان دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد:موضوع ایمنی یک موضوع همگانی است که باید همه آن را رعایت کنند و مجموعه سینا مهر شمیرانات تحت مدیریت مالی یک تعاونی بوده و تعاونی ربطی به وزارت بهداشت ندارد و در ۴ طبقه و چهار موسسه جداگانه فعالیت می‌کردند.

در ادامه محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران از اعضا خواست سوالات خود را به صورت مکتوب ارائه کنند که مورد اعتراض اعضای شورای شهر قرار گرفت.

الهام فخاری با بیان اینکه این شیوه اداره جلسه درست نیست گفت: در جلسه گذشته هنگام طرح سوالات اعضا شهردار تهران و آقای مظاهریان صحن را ترک کردند که به نوعی اهانت به شورا است و امروز هم اجازه طرح سوال به اعضا داده نشد.

زهرا صدراعظم نوری نیز در واکنش به اظهارت نماینده وزارت بهداشت گفت: شان شورا باید بیشتر از این رعایت شود. این شورا نماینده مردم تهران است و جایگاه ما از اهمیت خاصی برخوردار است.

نوری گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی را دعوت کردید و وقتی رییس نمی آید، نباید نفرات بعدی را بپذیرید. ایشان برای ما توصیه می کند و به قول آقای اعطا فکر کنم دست آخر کشته شدگان مقصر شناخته شوند. چرا باید صحبت های ایشان را بشنویم؟ صحبت های ایشان چه نکته ای به ما اضافه کرد؟ چه ابهامی را برطرف کرد؟

سید حسن رسولی نیز در واکنش به صحبت های معاون دکتر زالی گفت: در این صحبت ها تشریح مجوزها انجام شد و انتطارات خود را در مقایسه با استانداردهای جهانی گفتند و اساسا به موضوع ورود نکردند. در نتیجه آقای هاشمی اجازه ادامه را نباید می دادند.

محسن هاشمی در واکنش به صحبت های اعضا گفت: در جلسه هم اندیشی مقرر شد تا از وزارت بهداشت و وزارت کار در روز یکشنبه در صحن دعوت کنیم و در صحن حضور پیدا کنند. وزارت بهداشت اعلام کرد یکشنبه نمی تواند حضور یابد و آن را به سه شنبه موکول کرد. و امروز مواجه شدیم که دو تن از معاونین در صحن حاضر شدند و صلاح نبود اجازه ورود ندهیم.

هاشمی ادامه داد: حرف های ذکر شده در جهت اهداف شورا نبود و به صلاح ندیدیم وقت جلسه را تلف کنیم و بگویید صحبت ها در راستای جلسه شورا نبود. این مهمان است که باید شان شورا را حفظ کند و در جهت اهداف تعیین شده صحبت کند. ما مسیر را قانونی رفتیم و فقط یک مقدار مهمان نوازی کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز