خبرگزاری کار ایران

برنامه‌ریزی در «شاد» برای اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۳۷۳

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان در شبکه «شاد» برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان اظهار کرد: سال جدید را با کرونا آغاز کردیم و خوشبختانه جمهوری اسلامی واکنش هوشمندانه‌ای را در خصوص این بیماری نشان داد.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش سرعت واکنش، کمیت و کیفیت و واکنش متناسب با این پدیده قابل توجه بوده است، گفت: وقتی با بیماری کرونا مواجه شدیم در اسفندماه مدارس تعطیل شد و درکمتر از چند روز برنامه‌های تلویزیونی آغاز شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در بیش از ۹۸درصد پوشش جغرافیایی کشور برنامه تلویزیونی داشتیم و امکان دانلود برنامه‌ها و آموزش‌ها هم میسر بود، افزود: یک ماه پیش آماری ارائه شد که بیش از ۲۷میلیون بار برنامه‌های تلویزیونی دانلود شده بودند.

وی با تأکید بر این که به فکر افتادیم برای رفع ابهام و تردیدها ارتباط تعاملی بین دانش‌آموزان و معلمان فراهم شود، گفت: اپلیکیشن مناسبی تولید شد و بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر از معلمان، مدیران و دانش‌آموزان به شبکه شاد پیوستند البته برای کسانی که امکان ارتباط با تلویزیون و اینترنت نداشتند بسته‌های خود آموز فراهم شد.

حاجی میرزایی با اشاره به این که در۱۱ استان معلمان سرکلاس حضور یافتند و در مدت کوتاه سامانه آموزشی شاد ظرفیت بومی خوبی را به کشور اضافه کرد، خاطرنشان کرد: اکنون در این شبکه می‌توانیم با مدیران ارتباط زنده داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ای به رسانه‌های کشور اضافه شده و الان هم برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و تابستان به فکر هستیم و برنامه‌های تربیتی را با موضوع‌هایی مانند قرآن و عترت داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حال که به زیست بوم جدید آمدیم به دنبال استفاده از ظرفیت جدید هستیم البته هیچ کاری جای کلاس درس را نمی‌گیرد اما الان که ناگزیر هستیم باید حداکثر استفاده را از ظرفیت‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محتوای تمام دروس در شبکه شاد در دسترس است، گفت: امیدواریم بتوانیم کاری اثرگذار داشته باشیم‌.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در این مدت تجربه کشورهای دیگر قابل توجه بوده است، گفت: در اجلاس وزرای آموزش و پرورش کشورهای اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد تقریبا هیچ کشوری کار متمایزی را انجام نداده بودند و ایجاد شبکه شاد توسط کشور ما قابل توجه بوده که همه آموزش‌ها در بستر شبکه امن داخلی انجام می‌شد و این ظرفیت خوبی برای جمهوری اسلامی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید هم برای سناریوهای مختلف از جمله استمرار بیماری کرونا برنامه ریزی می‌شود تا آموزش‌ها ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان در دو مرحله انجام شده است و در این موضوع دولت همراهی خوبی داشته تا منزلت معلمان حفظ شود.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری اجرای سند تحول است که در قالب همین سند ۲۵ بسته تحولی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: سند تحول مقدمات و ساحت‌‌هایی دارد و امسال جهت‌گیری این است که محورهایی از سند تحول را در مدارس اجرایی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز