خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی وزیر علوم:

منکر تقلب‌های علمی نیستیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۸۱۰

معاون حقوقی وزیر علوم گفت: از ابتدای طرح جمع آوری مدارک تقلبی، مدارک زیادی را جمع آوری کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا علومی یزدی، معاون حقوقی وزیر علوم درباره مدارک دانشگاهی جعلی گفت: آمار 30 مدرک جعلی تایید نمی‌شود، اما ما از ابتدای طرح جمع آوری مدارک تقلبی، مدارک زیادی را جمع آوری کردیم.

وی ادامه داد: فضای آموزش عالی کشور یک مجموعه نظام‌مند است. از نخستین مراحل ورود به دانشگاه که سنجش و پایش دانشجو صورت می‌گیرد تا زمان فارغ التحصیلی همه چیز تابع ضوابط خاصی است و دانشگاه‌های ما از مقررات بسیار دقیقی در دوره‌های آموزشی و ارزشیابی تحصیلی تبعیت می‌کنند.

علومی یزدی در واکنش به تقلب در مدارک علمی گفت: این اقدام بی‌حرمتی به فضای علمی کشور است،  ما منکر تقلب‌های علمی که انجام شده، نیستیم و این اقدام به هیچ عنوان صحیح نیست. وزارت علوم بر موسسات دولتی و غیردولتی نظارت دارد.

وی افزود:‌ در دانشگاه‌ها مرکز نظارت و ارزیابی زیر نظر رییس دانشگاه تشکیل می‌شود و خود گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها نظارت‌های درون گروهی دارند. همچنین وزارت علوم یک مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دارد که بر کار دانشگاه‌ها نظارت عالی می‌کند. این مرکز بازرسی دوره‌ای و گروهی انجام می‌دهد تا مطمئن شود کیفیت آموزشی در دانشگاه‌های ما به نحو مطلوب است.

معاون حقوقی وزیر علوم در پاسخ به این سوال که با متخلفان چه برخوردی خواهد شد؟ گفت: ما مسئول نظارت، ارزیابی و اعتبار سنجی هستیم. اگر تخلفی از طرف عضو هیات علمی انجام شده باشد،‌ پرونده اعضای هیات علمی بابت تخلفات پژوهشی در هیات تخلفات پژوهشی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر به تخلف حرفه‌ای مرتکب شده باشند، در هیات تخلفات انتظامی اعضای هیات علمی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

علومی با اشاره به تقلیل رتبه و پایه و حتی کسر حقوق برای اعضای هیات علمی با بررسی مدارک تقلبی گفت:‌ جعل یک عنوان کیفری است، از این رو هم جاعل مجازات دارد و هم کسی که از سند مجعول سوء استفاده کرده مجازات خواهد شد.

معاون حقوقی وزیر علوم گفت: در حوالی میدان انقلاب یک سری  کامپیوتر جمع آوری شده که هارد این کامپیوترها در وزارت علوم در دست بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز