خبرگزاری کار ایران

عسگری:

لزوم ساماندهی واحدهای صنعتی از طریق اصلاح قانون محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۰۹۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بر لزوم ساماندهی واحدهای صنعتی استان تهران از طریق اصلاح قانون محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حشمت اله عسگری در جلسه آسیب شناسی مصوبه ممنوعیت استقرار صنایع در محدوده ۱۲۰ کیلومتری تهران با اشاره به لزوم اصلاح این قانون اظهار داشت: یکی از مهم ترین محدودیت ها جهت توسعه فعالیت اقتصادی در استان تهران، قانون محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری می باشد که مجوز هر گونه فعالیت صنعتی بدون توجه به ملاحظات زیست محیطی ممنوع می باشد.

 
وی ادامه داد: این قانون سبب شد تا برخی واحدها به شکل غیرمجاز در این محدوده فعالیت کنند که سبب ساز مشکلات مختلف و رشد فعالیت واحدهای صنفی به جای واحدهای صنعتی شده است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: فعالیت غیرمجاز چنین واحدهایی آنها را از دریافت مشوق های دولتی و سایر مزیت های اقتصادی محروم کرده است، این در حالی است که برخی از این واحدها با روش های جدید و با رعایت ملاحظات زیست محیطی می توانند فعالیت خود را ارتقا دهند.
 
عسگری با اشاره به لزوم نوسازی و بازسازی برخی واحدها گفت: جهت تسهیل فعالیت این واحدها طبق هماهنگی با دستگاه های مرتبط از جمله محیط زیست ۴ پیشنهاد ارائه شده که اگر در هیئت دولت مصوب شود ، سبب ساماندهی اساسی در واحدهای صنعتی استان می شود.
 
وی با اشاره به لزوم پرداخت حقوق دولت گفت: ۴۷ لکه صنعتی در استان تهران داریم منتها چون غیرمجاز هستند برای آنها موافقت اصولی صادر نمی شود بر این مبنا قادر به تغییر کاربری نبوده و حقوق دولت در این زمینه از بین می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز