خبرگزاری کار ایران

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران:

​کادر درمانی زندان‌ها جزء ایثارگران گمنام عرصه بهداشت، اصلاح و تربیت هستند

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۸۲۶

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران در بازدید از ندامتگاه‌های شهرری و ورامین ضمن بررسی روند امور بهداشتی و درمانی این مراکز، گفت: ۳۸۰ نفر به عنوان کادر بهداشت و درمان در زندان‌ها، جزء ایثارگران گمنام عرصه اصلاح و تربیت هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل زندان های استان تهران، علی اسمعیلی در بازدید از ندامتگاه های شهرری و ورامین اظهار داشت: با توجه به تأکید مدیر کل زندان های استان تهران بر امر ارتقای بهداشت و درمان و ارائه چهره جدید زندانبانی اسلامی در این استان، گفت: عوامل محیطی و اجرای برنامه‌های پیشگیری از بیماری در زندانها اهمیت بالایی دارد، بنابراین باید به مقوله بهداشت و حفظ سلامتی زندانیان اهتمام ویژه‌ای داشت.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران ادامه داد: از آنجا که در کشور در شرایطی قرار دارد که پروتکل های بهداشتی بایستی با دقت رعایت شود، مناسب بودن محیط زندانهای استان و تمام فضاها نقش مهمی در سلامت فیزیکی و روانی زندانیان دارد.

وی تأکید کرد: نظارت و کنترل مستمر بر عوامل‌ محیطی در ارتقای سلامت‌ افراد نقش‌ اساسی دارد و در سایه محیطی سالم و بهداشتی می توان در تغییر، رشد و باز پروری شخصیت مددجویان اثرگذار بوده، به اهداف متعالی سازمان زندانها در اصلاح و تربیت زندانیان نائل آمد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران افزود: بر این اساس، در حال حاضر ۳۸۰نفر به عنوان کادر درمان در امر مبارزه با ورود کرونا و پیشگیری از بیماری در زندان های استان تهران به صورت شبانه روزی خدمت می کنند و جزء ایثارگران گمنام عرصه اصلاح و تربیت هستند.

اسمعیلی بیان کرد: با هدف ارتقای امر بهداشت و سلامت در زندانها و محیط فیزیکی سالم  ضمن رعایت اصول و استانداردها و پروتکل های بهداشتی اعلام شده، بازدیدهای مستمر از وضعیت تمام زندان‌ها و مراکز به ویژه کانون اصلاح و تربیت و ندامتگاه شهرری که مختص نگهداری نوجوانان زیر ۱۸ سال و زنان زندانی است، انجام می شود.

وی با اشاره به سرعت خوب عملیات ساخت و ساز در ندامتگاه ورامین به ویژه احداث سالن های سه گانه ملاقات، فضاهای رفاهی، فرهنگی و بهداشت و درمان این مرکز گفت: به زودی با پایان این عملیات، شاهد تغییرات عمده ای خواهیم بود که حاصل حمایت و برنامه ریزی مدیر کل زندان های استان و تلاش مدیر و کارکنان این مجموعه است.  

در این بازدید مجید رضازاده رئیس اداره بهداشت و درمان اداره کل نیز حضور داشت، در خصوص نصب دستگاه های اتوپرس صنعتی در ورودی زندان ها گفت: به منظور ضدعفونی لباس هایی که خانواده ها به مددجویان تحویل می دهند،   این دستگاه ها نصب خواهد شد.

براساس این گزارش، با پایان مرخصی برخی از زندانیان، سالن های بزرگ قرنطینه و نظارت ۱۴ روزه در زندان ها با تهویه و نور مناسب ایجاد گردیده تا از ورود ویروس به اماکن داخلی پیشگیری به عمل آید.

در این بازدید وضعیت بهداشتی و درمانی ندامتگاه های شهرری و ورامین مثبت ارزیابی گردید و مقرر شد سهمیه بیشتری از ماسک و دستکش که روزانه در اختیار همه زندانیان استان قرار می گیرد به زنان زندانی در ندامتگاه شهرری اختصاص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز