خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تصویب شد؛

افتتاح شماره حساب ویژه توسط شهرداری تهران برای جذب "کمک‌های مومنانه"

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۱۵۱

اعضای شورای شهر تهران به افتتاح یک شماره حساب توسط شهرداری تهران در راستای "کمک مومنانه" به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا رای مثبت دادند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران، جزئیات لایحه محرک اقتصادی شهرداری تهران در شرایط کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ماده ۱۱ این لایحه آمده است که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر "کمک مومنانه" به نیازمندان به ویژه در شرایط ایجاد شده بر اثر شیوع کرونا، در راستای مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران، به شهرداری اجازه داده می شود بمنظور کمک به اقشار محروم و کم برخوردار، خانوارهای کم درآمد، زنان سرپرست خانوار و نیز اقشار آسیب پذیر و اصناف زیان دیده، با خیریه ها و سمن های فعال در زمینه جمع آوری و توزیع کمک های مردمی و اعانات موسسات و شرکت ها همکاری و با هماهنگی ستاد توان افزایی شهرداری تهران از حمایت و ظرفیت های خود برای تسهیل ایشان استفاده کند.

محسن هاشمی گفت: پیشنهادی نیز مبنی بر باز شدن حسابی توسط شهرداری، بمنظور جمع آوری کمک های مردمی در این ماده داده شده است. 

ناهید خداکرمی در این باره گفت: جای مناسبی است که برای نظام بخشی و جذب کمک ها و هدایای مردمی توسط شهرداری به ویژه در مواقع بحران و همینطور اجرای بند ۱۰ ماده ۵۵ مبنی بر قبول اعانات و هدایا به نام شهر، براساس این مصوبه به شهرداری اجازه می دهیم تا حساب ویژه هدایای مردمی به صورت ارزی و ریالی اقدام کند و می توانیم طرح قبلی را پس بگیریم و به عنوان یک طرح الحاقی به این لایحه آن را منظور کنیم.

در ادامه اضافه شدن تبصره جدید به این ماده مبنی بر اینکه در راستای "کمک مومنانه" یک شماره حساب توسط شهرداری تهران ایجاد شود به رای گذاشته شد که با ۱۵ رای موافق به تصویب رسید. کلیات ماده ۱۱ نیز با رای اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز