خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

۱۲۰۰ پروژه تحقیقاتی با موضوع کرونا در حال اجرا است

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۸۵۸

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در زمان شیوع کرونا خوشبختانه شاهد فعالیت بسیار چشمگیر پژوهشی و احساس مسئولیت در همه محققین کشور بودیم. تاکنون سابقه نداشته که در فاصله یک ماه و نیم، ۱۲۰۰ پروژه تحقیقاتی با یک موضوع، در حال اجرا باشد.

به گزارش ایلنا، رضا ملک زاده در نشست معاون اول رییس جمهور و معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت، اظهار داشت: با اجرای پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی در مورد کرونا، محصولات علمی بسیار خوبی در آینده ای نزدیک در عرصه بین المللی، عرضه خواهیم کرد و در رده بندی‌های بین المللی، با تصویب ۱۲۰۰طرح تحقیقاتی تاکنون در جایگاه سوم قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: بخش عمده ای از تحقیقاتی که در حال حاضر در کشور با موضوع کرونا انجام می شود، طرح های مداخله ای است و 35 طرح در حال یافتن درمان موثر برای درمان کووید19 هستند و امیدواریم که در آینده خبرهای خوبی از این طرح ها، داشته باشیم. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: در بخش فناوری توانستیم در حوزه مالی و علمی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین وزارت بهداشت از شرکت های دانش بنیان فعال در این زمینه، حمایت کنیم. ایران از اولین کشورهایی بود که توانست کیت سرولوژی کووید19 را تولید کند و می توانیم به سایر کشورها نیز صادر کنیم.

ملک زاده خاطرنشان کرد: کرونا بخش عظیمی از نیرو، انرژی، بودجه و امکانات حوزه سلامت را به خودش اختصاص داد و بیمارستان ها و کلینیک ها به پذیرش بیماران کووید19 اقدام کردند و برخی از بیماران غیرکرونایی در این مدت مراجعه نکردند و مراکز درمانی با مشکلات زیادی از نظر اقتصادی روبرو شدند و نیاز است که دولت از بخش سلامت به طور ویژه حمایت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز