خبرگزاری کار ایران

بازگشایی اماکن مذهبی در شهرستانهایی که وضعیت سفید دارند

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۹۵۷

معاون کل وزارت بهداشت: بازگشایی‌ها به معنی عادی شدن شرایط نیست و اگر رفتار افراد موجب انتشار کرونا شود، در تصمیمات گذشته بازنگری می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت امشب ۷ اردیبهشت ماه با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی وضعیت کرونا در استان‌های مختلف کشور پرداخت و گفت: اماکن مذهبی در شهرستان‌هایی که دارای وضعیت سفید هستند بازگشایی می‌شوند، البته آزادسازی و بازگشایی برخی مراکز درست نبوده و مسائل بهداشتی به خوبی رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه اگر منطقه‌ای وضعیتش از سفید به زرد تغییر کند شرایط نیز تغییر پیدا می‌کند، ادامه داد: میزان فوتی‌های کرونایی در ۱۲۷ شهرستان طی ۲ هفته اخیر صفر بوده است لذا در ۲ هفته اخیر رقم فوتی‌های کرونا در ۱۲۷ شهر صفر بوده است.

معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه بازگشایی‌ها به معنی عادی شدن شرایط نیست بیان کرد: در بعضی از موارد اگر رفتار افراد موجب انتشار کرونا شود، در تصمیمات گذشته بازنگری می‌کنیم لذا در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد در حمل و نقل‌های عمومی مردم ملزم به استفاده از ماسک هستند و همچنین مقرر شد در مترو‌ها و ایستگاه ها، ماسک با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

به گفته حریرچی با بیان اینکه مردم می‌تواند ماسک‌های خانگی را از پارچه به صورت ۳ لایه درست و استفاده کنند.

وی درباره آمار مبتلایان در کشور ادامه داد: در سطح کشور نمودار ابتلا و فوت نزولی است و در برخی از استان‌ها که دیرتر به پیک فراگیری رسیدند، هنوز روند صعودی دارند که البته شدید نیست.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: ۳ و ۲۵ صدم درصد مبتلایان در ایران ثبت شده است، در ۲ هفته اخیر ۱۱۶ شهرستان از ۴۳۶ شهرستان کشور کمتر از یک مورد بستری داشته اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز