خبرگزاری کار ایران

تمدید تاریخ اعزام به خدمت مشمولان معاف از رزم مبتلا به بیماری های مزمن

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۹۹۵

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: در این دوره از اعزام برای حفظ سلامت مشمولان، تاریخ اعزام به خدمت مشمولان معاف از رزمی که مبتلا به بیماری های مزمن آسمی ، قلبی و عروقی ، خونی ، گوارشی و عفونی هستند ،تمدید شد.

به گزارش ایلنا،  سردار"تقی مهری"در مراسم بدرقه مشمولان اعزامی یکم اردیبهشت ماه سال جاری ، ضمن درود و سلام به ارواح پاک و مطهر شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی)اظهارکرد: امنیت رکن اصلی هر جامعه است و وظیفه هر فرد ایرانی حفظ جان، مال و ناموس و نیز دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور است.

وی به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا که فرمودند:" خدمت وظیفه عمومی، خدمت واقعا مقدسی است که در زمان جنگ و صلح در صف اول نیازهای کشور قراردارد" اشاره و عنوان کرد: اولین تاثیر خدمت مقدس سربازی، مسئولیت پذیری است و سربازان در حوزه های مختلف امنیتی، اجتماعی و.... مسئولیت پذیر شده و ایفای نقش می کنند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: حضور فعال در عرصه های اجتماعی از دیگر دستاوردهای خدمت سربازی است که با شیوع و گسترش ویروس کرونا شاهد حضور چشمگیر نیروهای مسلح در خصوص گندزدایی و ضدعفونی معابر شهر،ارائه خدمات درمانی و...بوده ایم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم خدمت مقدس سربازی، ایجاد روحیه ایثارگری برای حفظ و برقراری نظم و امنیت است که در حال حاضر حفظ و ارتقاء بهداشت جامعه در اولویت است و نیروهای مسلح  در عرصه مقابله با ویروس کرونا با ایجاد قرارگاه بهداشتی "امام رضا (ع)"حضور فعال داشته است.

سردار مهری تصریح کرد: اولین مسئله ای که مدنظر همه فرماندهان است حفظ سلامت سربازان می باشد که در این راستا دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی مدنظر قرار گرفته و علاوه بر توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش،مواد ضدعفونی کننده در بین سربازان، خودروهای حمل سربازان و آسایشگاه ها نیز ضدعفونی شده اند.

وی گفت: به منظور کنترل و رعایت پروتکل های بهداشتی، تلاش سازمان بر این بوده که اکثریت مشمولان اعزامی به صورت غیر حضوری (انفرادی) به مراکز آموزش و یگانهای سازمانهای نیروهای مسلح اعزام شوند. در مواردی که امکان اعزام انفرادی مشمولان وجود نداشته و سربازان از رده های وظیفه عمومی اعزام شده اند، دستور العمل ها و پروتکل های بهداشتی از قبیل تست و غربالگری مشمولان در رده های وظیفه عمومی با حضور تیم های بهداشتی، ضدعفونی و گندزدایی اتوبوس ها رعایت شده و در داخل اتوبوس ها نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در هر صندلی ۲ نفره یک مشمول مستقر می شود.

به گزارش سایت پلیس، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خاتمه با بیان اینکه مشمولان گروه پزشکی و پیراپزشکی بدون گذراندن دوره آموزشی، بطور مستقیم به مراکز درمانی نیروهای مسلح اعزام شدند، خاطرنشان کرد:در این دوره از اعزام برای حفظ سلامت مشمولان، تاریخ اعزام به خدمت مشمولان معاف از رزمی که مبتلا به بیماری های مزمن آسمی ، قلبی و عروقی ، خونی ، گوارشی و عفونی هستند ،تمدید شد.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز