خبرگزاری کار ایران

علیخانی:

اجباری شدن ماسک در حمل و نقل عمومی تا ۹۰ درصد در پیشگیری از شیوع کرونا موثر است

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۳۰۵

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی گفت: پیشنهاد دادیم درحمل و نقل عمومی ماسک را اجباری کنند چرا که با این کار کارشناسان نیز معتقد هستند تا ۹۰ درصد در پیشگری از شیوع کرونا تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علیخانی در پایان دویست و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در طرح ترافیک دو مقوله مطرح است. یکی تعداد مجوزهایی است که صادر می شود. در حدود ۱۱۰ هزار مجوز براساس مصوبه شورای ترافیک صادر می شود و درخصوص تعداد مجوزهای صادره شورای شهر هیچ اختیاری ندارد.

او ادامه داد: اما آنچه که قانون به شورای شهر درخصوص آن اختیار قانونی داده است، مساله عوارض طرح ترافیک است. لذا با توجه به وجود مصوبه قانونی بخشش و یا تصویب آن باید به تصویب شورای شهر برسد و شهرداری باید برای آن به شورای شهر لایحه بدهد.

علیخانی با بیان اینکه شورای شهر با آزاد کردن سقف طرح ترافیک برای کاهش بار حمل و نقل عمومی در این شرایط موافق است تصریح کرد: ما نمی گوییم حتما عوارض دریافت شود، بلکه معتقدیم قانون باید اجرا شود، بخشش عوارض با هیچ مرجع دیگری نیست و تصویب مصوبه قانونی تنها با شورای شهر است و شهردار اگر تشخیص دهد نباید این عوارض گرفته شود در غالب لایحه ای آنرا به شورا ارائه دهد و تصمیم نهایی قانونی و لازم الاجرا است.

او در پاسخ به سوالی درخصوص ترافیک سنگینی که در پی لغو طرح ترافیک ایجاد شده است و بازنگری که قرار است در پایان هفته انجام شود گفت: آزادبودن طرح ترافیک در این شرایط بهتر است، چرا که ضرر آن کمتر است حمل و نقل عمومی همین الان هم پاسخگوی نیاز مسافرین نیست و اجرای فاصله گذاری اجتماعی اکنون هم مشکل است و اگر این اتفاق رخ دهد میزان مسافرین بیشتر می شود. درحمل و نقل عمومی پیشنهاد دادیم ماسک را اجباری کنند چرا که با این کار کارشناسان نیز معتقد هستند تا ۹۰ درصد در پیشگیری از شیوع کرونا تاثیرگذار است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز