خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

درآمدزایی شهرداری از طریق فروش پیاده‌رو!/ متروی تهران «تجهیزات» ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۷۵۸

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اگر مدیریت شهری گذشته پل صدر را نمی‌‌ساخت و به جای آن واگن‌های متروی تهران را خریداری می‌کرد،‌ اکنون هیچ مشکلی درخصوص کمبود واگن نداشتیم و امکان جابجایی 7 میلیون نفر سفر در روز وجود داشت.

محمد علیخانی (رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره بی‌توجهی شهرداری تهران به مساله پیاده‌روها اظهار داشت: مشکلات مربوط به پیاده‌روها بسیار زیاد است و مواردی داریم که در آن برای نصب جعبه‌های چراغ برق،‌ به شهرداری پول می‌دهند و آن را در پیاده رو نصب می‌کنند تا کنار ساختمان قرار نگیرد و نما به هم نریزد.

وی افزود: مشکلات در پیاده‌روها بسیار زیاد است و باید به آن رسیدگی شود. نقش رسانه‌ها در این زمینه خیلی مهم است و باید در این باره اطلاع‌رسانی کنند، زیرا از این قبیل مسائل در سطح شهر بسیار زیاد است و پرداختن موردی به آنها در بسیاری از موارد امکان‌پذیر نیست.

علیخانی با اشاره به مشکلاتی که این سد معبرها در پیاده‌روها برای شهروندان ایجاد می‌کنند به یک نمونه موردی در یکی از مناطق تهران اشاره کرد که برای از بین نرفتن نمای ساختمان، ترانس برق را در وسط پیاده‌رو جاسازی کردند و اظهار داشت: در این مورد هم تخلف محرز اداره برق مشخص است و هم شهرداری منطقه که نظارت درستی نداشته و با وجود آنکه چند سال از نصب این ترانس برق در وسط پیاده‌رو می‌گذرد،‌ اما هیچکس نسبت به این تخلف بارز واکنش و بررسی نداشته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: مشکل سد معبر در پیاده‌روها مساله درستی است و فراتر از آن چیزی است در فضای مجازی منتشر می‌شود. وظیفه ما به عنوان نمایندگان مردم،‌ پیگیری مواردی است که به ما گزارش می‌شود و حتما تذکر لازم برای رفع این قبیل موارد را خواهیم داد.

علیخانی درباره وضعیت نامناسب پیاده‌رویی در منطقه بریانک به رغم وجود زمین شهرداری در کنار آن اظهار داشت: شهرداری ممکن است در جایی اعلام کند، زمین متعلق به دیگران است و معارض دارد، اما در اینجا می‌تواند دسترسی لازم را برای پیاده‌رو با توجه به زمین موجود در این منطقه ایجاد کند و اگر اقدامی تاکنون در این خصوص صورت نگرفته، بی‌توجهی شهرداری بوده و هرچه سریعتر باید این مساله حل و فصل شود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: مشکلات تهران به اندازه وسعت آن زیاد است، ‌اما انعکاس این مشکلات و اطلاع‌رسانی به مسئولان ذی‌ربط باعث رفع آنها می‌شود.

وی در خصوص ساماندهی پیاده‌روهای تهران نیز گفت: ساماندهی پیاده‌روهای تهران جزو دستور کار بوده است و وقتی انسان محوری شعار این شوراست،‌ باید موانع برطرف شود و امکان تردد راحت برای همه اقشار از جمله جانبازان و معلولان در سطح شهر لحاظ شود. این جزو سیاست‌های شورای پنجم بوده است و بسیار بر روی آن کار شده است.

علیخانی تصریح کرد: معمولا کار وقتی انجام می‌شود، دیده نمی‌شود و بیشتر اشکالات به چشم می‌آید، برای مثال حالا دیگر کسی درباره سفیدبالک حرف نمی‌زند، آن وقتی که همه سطح شهر را پر کرده بود، همه جا صحبت از سفید بالک بود. لذا بسیاری از مشکلات حل شده است،‌ اما کسی درباره آن صحبت نمی‌کند، اگرچه که اشکال وجود دارد و باید پیگیری شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیران مناطق باید به صورت جداگانه سطح منطقه تحت سرپرستی خود را پایش و ارزیابی کنند تا این موانع هرچه سریعتر برطرف شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل درباره اقدامات ویژه حوزه حمل ونقل و ترافیک با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با بیان اینکه حدود 40 دستگاه، سازمان و نهاد در مدیریت شهر تهران دخالت دارند و نمی‌توان همه مسئولیت را بر گردن شهرداری انداخت، تصریح کرد: مهر ماه هر سال اقدامات ویژه‌ای در حوزه حمل ونقل صورت می‌گیرد و ستادی تشکیل می‌شود که شهرداری نیز عضوی از آن است. در این ستاد اقداماتی برای سرویس مدارس، اتوبوس‌های ویژه حمل ونقل دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، اما در روزهای ابتدایی همه سرگردان هستند و تا جابجایی و مشخص شدن وضعیت حمل ونقل دانش‌آموزان بی‌نظمی طبیعتا افزایش می‌یابد.

وی افزود: یکی از بزرگترین حجم تردد خودروها در سطح شهر تهران سفرهای آموزشی است که با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها شدت می‌‌گیرد و درصد بالایی را به خود اختصاص داده‌اند و افزایش حجم تردد را خواهیم داشت و تنها راه برخورد با این مساله تقویت حمل ونقل عمومی است و تا زمانی که نتوانیم حمل ونقل عمومی خود را توسعه دهیم، گسترش طرح ترافیک و تشدید معاینه فنی اثرگذار نخواهد بود. 

علیخانی با بیان اینکه در حوزه حمل ونقل زیرساخت‌های مترو اکنون مناسب هستند به مساله کمبود تجهیزات در مترو اشاره کرد و گفت: مترو تهران تجهیزات ندارد و کمبود واگن یکی از مسائل اساسی ما است. ما کمبود دو هزار واگن مترو داریم که در دو سال گذشته با ده هزار میلیارد تومان تامین می‌شد، اما اکنون با سی هزار میلیارد تومان تامین خواهد شد. یعنی اگر مدیریت شهری گذشته پل صدر را نمی‌‌ساخت و به جای آن واگن‌های متروی تهران را خریداری می‌کرد،‌ اکنون هیچ مشکلی درخصوص کمبود واگن نداشتیم و امکان جابجایی 7 میلیون نفر سفر در روز وجود داشت،‌ در حالی که اکنون دو میلیون سفر جابجایی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز