خبرگزاری کار ایران

​گسترش خدمات رسانی به ایثارگران در بستر دولت الکترونیک با هدف جلوگیری از انتقال بیماری کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۹۱۲

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از دستاوردهای گسترش خدمات رسانی به ایثارگران در بستر دولت الکترونیک را جلوگیری از خروج این عزیزان از منازل و قرارگیری در معرض انتقال ویروس کرونا دانست.

به گزارش ایلنا، سید منصور میرمرادی با اشاره به وجود بسترهای مناسب ارائه خدمات به ایثارگران به صورت الکترونیکی گفت: خوشبختانه بحث توسعه دولت الکترونیک در بنیاد به خوبی پیگیری و اجرا شده است و در حال حاضر برای دریافت بخش عمده ای از خدمات نیازی به مراجعه حضوری ایثارگران عزیز نیست. وجود این ظرفیت باعث شده تا ایثارگران گرامی جهت دریافت خدمات نیازی به خروج از منزل نداشته باشند و در معرض انتقال بیماری قرار نگیرند.

وی با تاکید بر اهمیت بیش از پیش موضوع درمان ایثارگران در سال جدید گفت: مهم‌ترین فعالیت صورت گرفته توسط بنیاد در این بخش موضوع بیمه تکمیلی درمان ایثارگران است. بر اساس قرارداد این بیمه که با شرکت بیمه دی منعقد شده تعداد بیمه‌شدگان پایه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است. بیمه‌شدگان شامل تمام جانبازان و آزادگان به همراه خانواده قانونی تحت تکفل آنان، والدین شهید، همسران و فرزندان شهدا هستند که اسامی آن‌ها توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرکت بیمه‌گر جهت بیمه تکمیلی درمان ارائه می‌شود. موضوع این بیمه جبران هزینه‌های پزشکی و اعمال جراحی ناشی از بیماری و حوادث مشمول بیمه مازاد بر بیمه خدمات درمانی پایه است.

میرمرادی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری و مشکلاتی که برای اقلام بهداشتی در کشور وجود داشت، با تلاش‌های صورت گرفته در ستاد مرکزی و ادارات کل بنیاد در استان‌ها توزیع اقلام بهداشتی برای گروه‌های در معرض خطر ایثارگری از جمله جانبازان شیمیایی، والدین سالمند شهدا و جانبازان قطع نخاع انجام شده و همچنان ادامه دارد. در کنار این مسئله تلاش شده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی به ایثارگران نیز بهره‌برداری شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بیمه درمانی تکمیلی ایثارگران دارای پوشش‌های مناسبی است و در زمینه استفاده ایثارگران از امکانات درمانی کشور مشکلی وجود ندارد. همچنین تا جایی که سایر برنامه‌های درمانی ایثارگران دچار مشکل نشوند نیز مراکز درمانی وابسته به بنیاد آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به ایثارگران مبتلا به این ویروس دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز