خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

لباس و دستکش برای بیمارستان‌ها تامین شد/ مشکل کمبود ماسک N۹۵ همچنان پابرجاست/ کمک داوطلبانه ماماها به بیماران کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۷۷۵

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تامین تجهیزات برای بیمارستان‌ها بیان کرد: بیمارستان‌ها از لحاظ تجهیزاتی همچون لباس و دستکش در وضعیت بهتری قرار دارند، اما هنوز کمبود ماسک N۹۵ داریم.

«مریم حضرتی» معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا کمبودهای پرستاران اعم از لباس‌های ایمن، ماسک و دستکش رفع شده است؟ گفت: در حال حاضر وضع بیمارستان‌ها از لحاظ  تجهیزاتی از قبیل لباس و دستکش در وضعیت بهتری قرار دارد و شرایط ثبات بیشتری پیدا کرده است.

معاون وزیر بهداشت در ادامه بیان کرد: من امروز در بیمارستان رسول اکرم (ص) حضور داشتم و خوشبختانه شرایط بهتری را شاهد بودم و تقریبا به ثبات رسیده‌است. در ادامه همه تلاش‌های انجام شده خیرین وارد کار شدند و دانشگاه‌ها نیز از طرق مختلف برای رفع کمبودها اقدام کردند، طوری که اکنون به نظر می‌رسد، وضعیت بیمارستان‌های ما پایدار است.

حضرتی اظهار داشت: لازم به ذکر است که این کمک‌ها هم از داخل کشور و هم از خارج از کشور بوده است. علاوه بر کمک خیرین، دانشگاه‌های ما توانستند با کمک جاهای دیگر در راستای بهبود شرایط قدم بردارند.

 معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که کدام استان‌ها به لحاظ تجهیزات مورد نیاز شرایط سخت تری دارند؟ گفت: اکنون در حال تهیه یک نظر سنجی هستیم، ولی فعلا کاملا نشده است، اما باید بگویم که تقریبا همه بیمارستان‌ها مثل هم هستند. اینکه بگویم یک بیمارستان شرایط بدتر و بیمارستانی دیگر شرایط  بهتری دارد، اینطور نیست، تقریبا شرایط  بیمارستان‌ها مانند هم است.

وی تصریح کرد: نیاز بیمارستان‌ها مشابه هم است و الان خوشبختانه خیلی از کمبودها رفع شده است، ولی هنوز هم برخی کمبودها وجود دارد. به عنوان مثال در خصوص ماسک N۹۵ هنوز مقداری کمبود هست که تلاش می‌کنیم این مشکل نیز برطرف شود.

حضرتی خاطر نشان کرد: امروز خیلی از بیمارستان‌ها مشکلات هفته اول را ندارند، ما در روزهای اول خیلی دچار مشکلات بودیم و اکنون ثبات بیشتری داریم. در این راستا بررسی‌هایی دقیق از همه دانشگاهها را تا دو سه روز آینده اعلام خواهیم کرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که در کل چند پرستار برای کمک داوطلبانه به بیماران کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند؟ گفت: حدود ۶۰۰ پرستار، کمک پرستار، بهیار و همچنین از رشته‌های دیگر مانند مامایی نیز درخواست داده بودند که خیلی از آنها جذب شدند.این تعداد می‌توانند، کمبودها را برطرف کنند و در کل کمک خیلی خوبی به ما شد. همچنین ۵ هزار نیرویی که از پیش به سیستم ما تزریق شد، کمک بسیار زیادی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز