خبرگزاری کار ایران

اعلام آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مراکز بهزیستی کشور

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۹۹۶

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور، آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در مراکز بهزیستی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نفریه، رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور، درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در مراکز شبانه روزی بهزیستی، گفت: حدود ۱۹ نفر مشکوک هستند و حدود ۹ نفر نیز به طور قطعی به کروناویروس مبتلا شده‌اند. با بررسی های انجام شده درباره این بیماران در نهایت شش نفر در بیمارستان بستری شدند و تعداد افراد مشکوک نیز با منفی بودن آزمایش به ١۴ نفر کاهش یافتند.

وی ادامه داد: این موارد در مراکز نگهداری از سالمندان، کودکان، معلولان ذهنی جسمی بوده‌اند. همچنین در یکی از مراکز درمان اعتیاد نیز مورد مشکوکی مشاهده شده است.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مصوبات اعلام شده از سوی این کمیته در خصوص مبارزه با کرونا گفت: از آنجا که گروههای ما پرخطر هستند ما از یک ماه قبل دستورالعمل صادر کردیم اما تعداد زیادی پرسنل در این مراکز رفت و آمد می کنند و این پرسنل به صورت مشترک در حوزه درمان نیز  خدمت می کنند و باتوجه به اینکه ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا علامتی ندارند ممکن است این افراد نیز مبتلا شده و به مراکز ما آمده و در نتیجه مراکز آلوده شوند. با این حال با دستور بهزیستی در تمام مراکز، اتاق تعویض لباس پیش بینی شده است تا قبل از ورود به مراکز تمام لباس‌ها تعویض شده و از لباس فرم استفاده شود تا ریسک عفونت در مراکز کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز