خبرگزاری کار ایران

مسعود برومند اعلام کرد:

شناسایی ۶۱ شرکت در وزارت‌علوم برای تأمین لوازم و مواد مبارزه با کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۸۰۱

معاون پژوهش و فناوری وزارت‌علوم گفت: تاکنون ۶۱ شرکت در مجموعه وزارت علوم برای فعالیت در راستای تأمین محصولات و خدمت مورد استفاده در کاهش بار خسارت ویروس کرونا شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت علوم، مسعود برومند در تشریح اقدامات دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری برای کمک به ستاد ملی مبارزه با بیماری کووید-۱۹ گفت: پاسداشت سلامت ملی و ارتقای سطح ایمنی زیستی آحاد جامعه به ویژه در شرایط فعلی که کشور با ویروس کرونا مواجه است ضرورتی بسیار مهّم است.

وی اظهار کرد: وزارت علوم در تلاش است تا همه ظرفیت‌های بالقوه موجود در دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری را برای کمک به ستاد ملی مبارزه با بیماری کووید – ۱۹ فعال کند.

برومند افزود: در این راستا اقداماتی چون واگذاری مسئولیت به پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برای فعال کردن ظرفیت‌های موجود در پژوهشگاه در حوزه‌های بیولوژی و زیست فناوری و همین‌طور در دانشگاه‌های کشور انجام شده است.

وی، ساخت واکسن‌های متنوع براساس روش‌های نوین، تولید داروهای مؤثر جهت پیشگیری و درمان ویروس کووید -۱۹، تولید کیت‌های تشخیصی و مواد اولیه مورد نیاز آنها، انجام مطالعات ژنومی سویه‌های کووید -۱۹ شایع در ایران، انجام مطالعات مربوط به تأثیر فاکتورهای مهار کننده ویروس و تقویت‌کننده سیستم ایمنی برای مقابله با ویروس، مطالعه اثرات درمانی گیاهان دارویی و مواد مؤثر آنها، مطالعات همه‌گیری‌شناختی(اپیدمیولوژیک) گسترش و مهار ویروس در جمعیت ایران و جهان و تولید مواد ضدعفونی‌کننده مؤثر و روش‌های نوین ضدعفونی کردن را از جمله این اقدامات نام برد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، همچنین به ارسال نامه به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری برای انجام اقدامات عمومی و تخصصی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: براین اساس دانشگاه‌های بزرگ در هر استان آمادگی دارند تا با دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه‌های مورد نیاز همکاری لازم را انجام دهند.

به گفته وی، فعال کردن واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری که توانایی لازم در زمینه تولید محصول یا خدمت مورد استفاده در کاهش بار خسارت ویروس کووید -۱۹ را دارند از دیگر اقدامات دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری برای کمک به ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا است که تاکنون ۶۱ شرکت در مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تأمین لوازم و مواد مورد نیاز شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز