خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی:

نتیجه اطلاع رسانی صادقانه، ایجاد ادراک واقع بینانه و تحقق رفتار مسئولانه از سوی مردم است

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۸۵۸

اعضای ارشد کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در نشست با نائب رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور ، در خصوص ابعاد مختلف روند اطلاع رسانی مبارزه با شیوع بیماری کرونا تبادل نظر کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این نشست که عصر دوشنبه ۱۹ اسفندماه با میزبانی وزارت کشور و با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و نائب رئیس شورای عالی مدیریت بحران برگزار شد، صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ربیعی؛ سخنگوی دولت، فیروزآبادی؛ رئیس مرکز ملی فضای مجازی و معاونین ذیربط وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریک مساعی داشتند.

وزیر کشور در این نشست پس از تبادل نظر اعضاء، ضمن تقدیر از تلاش های بعمل آمده در عرصه اطلاع رسانی شیوع بیماری کرونا و وروند مبارزه با آن، بخصوص از سوی بخش های مختلف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر ضرورت تحقق مرجعیت اطلاع رسانی تأکید کرد.

رحمانی فضلی با اشاره به اهمیت صیانت از سلامت عموم مردم و تأکید متخصصین مبنی بر اثر سوء عدم رعایت بهداشت فردی و مراودات غیر بهداشتی بین افراد در مجامع و همچنین سفرها بین مناطق مختلف در گسترش بیماری، خواستار اهتمام حداکثری رسانه ها بخصوص رسانه ملی در شکل دهی فوری ادراک عمومی نسبت به اهمیت این مسائل شد.

وزیر کشور دوگانه هراس غیر واقع بینانه و بی توجهی غیر مسئولانه نسبت به شیوع بیماری کرونا را کاذب و مخرب برشمرد و مهمترین هدف و نتیجه توأمان اطلاع رسانی را ایجاد ادراک واقع بینانه و تحقق رفتار مسئولانه در عموم مخاطبان بر شمرد.

رحمانی فضلی با مرور برخی زمینه های پیشینی که موجبات ایجاد تردید و بی اعتمادی نسبت به اخبار و اطلاعات منتشر شده را فراهم می سازد، ابراز امیدواری کرد؛ با مبنا قرارگرفتن اصول اطلاع رسانی و همچنین تقدم اقدام بر اعلام، از دل تهدید ایجاد شده در اثر ورود ویروس جدید، فرصتی برای تقویت اعتماد عمومی، فراهم شود.

وزیر کشور در همین زمینه، ضمن تأکید بر استمرار اطلاع رسانی صادقانه از سوی مسئولین و البته توجه بیش از پیش به ارائه جزئیات مورد نیاز افکار عمومی، اقدامات تبلیغاتی نمایشی برخی عناصر غیر مسئول را غیر قابل قبول بر شمرد و با توجه به اهمیت صیانت از آرامش و طمأنینه در فضای عمومی جامعه به عنوان مقدمه و شرط لازم برای حفظ سلامت و بهداشت، خواستار واکنش بهنگام مراجع قانونی به رفتارهاو اقدامات غیر مسئولانه از جمله عدم توجه به مرجعیت و نهادهای رسمی متولی انتشار اطلاعات تخصصی شد.

رحمانی فضلی همچنین آموزش عمومی  و آگاهی بخشی فراگیر را از جمله اصلی ترین نیازها برای مقابله با شیوع بیماری کرونا ویروس برشمرد و مسئولیت رسانه ملی و مجموعه رسانه های برخوردار از منابع عمومی یا وابسته به دستگاه های مختلف را دارای مسئولیت تاریخی در این عرصه برشمرد و تدکید کرد: همه این مجموعه ها بایستی نقش تاریخی خود در این عرصه را به احسن وجه ایفا کنند و البته در محتوای آموزش ها، محوریت نظارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد توجه کامل قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز