خبرگزاری کار ایران

نماینده هیات سازمان بهداشت جهانی:

توصیه به مصرف ویتامین C برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، علمی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۴۰۱

نماینده هیات سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر اینکه مصرف ویتامین‌ها برای بدن ضروری است، توصیه به مصرف ویتامین C برای جلوگیری از ابتلا به کرونا را غیرعلمی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه مشترک نمایندگان سازمان بهداشت جهانی با مدیران شهری تهران سعید راد، مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به افزایش مراجعه مردم به مراکز تره‌بار پس از شیوع ویروس کرونا به سردرگمی مردم در مصرف انواع محصولات خوراکی و ویتامین‌ها اشاره کرد و از نمایندگان سازمان بهداشت جهانی سوالاتی را در این باره مطرح کرد.

عبدی ناصر نماینده هیات سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت: باید اطلاع‌رسانی درست برای از بین رفتن شکاف اطلاعاتی انجام شود. ویتامین‌ها برای بدن و سلامت در هر صورت مهم هستند و باید روزنانه ویتامین‌هایی را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: برخی ویتامین‌ها مهم‌تر هستند و علت اهمیت ویتامین C در برابر سایر ویتامین‌ها کمکی است که به سیستم ایمنی بدن می‌کند. جوانان به دلیل قوی‌تر بودن سیستم ایمنی دربرابر این ویروس محکم تر عمل کردند. ویتامین‌ها با توجه به کمکی که به ایمنی بدن می‌کنند مهم هستند و باید تبلیغ کنیم که مردم و به ویژه افراد آسیب پذیر از ویتامین‌ها استفاده کنند.

عبدی ناصر با تاکید بر اینکه نباید اینگونه ذکر شود که صرفا به دلیل کرونا از ویتامین استفاده شود، گفت: این توصیه که برای جلوگیری از کرونا ویتامین C مصرف کنید علمی نیست، اما توصیه ما این است که همه باید به صورت روزانه و کافی ویتامین‌ها را دریافت کنیم. در نتیجه ویتامین C فارغ از اینکه کرونا داشته باشید یا نه برای بدن مفید است.

وی همچنین به اطلاعات غلط بسیاری که درباره این بیماری منتشر می‌شود اشاره کرد و گفت: می‌توانیم از شیوه‌های بهداشتی و درمانی مناسب استفاده کنیم و نباید به مردم بگوییم که اگر فلان محصول غذایی را بخورید دربرابر کرونا مقاوم‌تر می‌شوید چرا که پیام اشتباهی است.

عبدی ناصر همچنین درباره ضدعفونی کردن مراکز میوه و تره‌بار و دیگر اقداماتی که می‌بایست در این مراکز انجام شود، گفت: عملکرد بسیار خوبی داشتید، اما نکته مهم اطلاع‌رسانی است و کسانی که در میادین میوه و تره‌بار کار می‌کنند باید مطلع باشند و باید مانع تجمع بالای مردم در مراکز خرید شویم. باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی ادامه داد: البته نباید اینگونه باشد که بین مردم ایجاد هراس شود و آموزش و اطلاع‌رسانی باید مداوم انجام شود.

عبدی ناصر درباره اینکه آیا ویروس در دمای بالای ۳۵ درجه می‌میرد یا خیر، گفت: در سطوح خشک چند ساعت دوام می‌آورد و بعد از چند ساعت می‌میرد، اما اگر مرطوب باشد مدت زنده ماندن ویروس بیشتر است. در نتیجه یکی از مهمترین نکاتی که باید مدنظر قرار دهیم موادی است که از آب دهان خارج می‌شود، جلوی عطسه و سرفه را بگیرید و بی‌خیال دست دادن شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز