خبرگزاری کار ایران

در صحن شورا تصویب شد؛

از تصویب لایحه نرخ بهاء خدمات مدیریت پسماند تا مشاغل سیار و بی کانون

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۷۰۴

اعضای شورای شهر تهران به گزارش کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری درخصوص تعیین چندین لایحه بهای خدمات رای مثبت داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران گزارش کمسیون سلامت درخصوص چندین لایحه خدماتی شهرداری تهران در سال آینده براساس تبصره ۲۶ مورد بررسی قرار گرفت. 

زهرا صدر اعظم نوری درباره رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر درباره لایحه تعیین اصلاح مصوبه تعیین بهای خدمات ساماندهی ایمنی و نگهداری مواد شیمیایی خطرناک گفت: این لایحه از سال ۸۵ مصوبه شورای شهر بوده است، اما به آن پرداخته نشده است. در این لایحه اصلاحی ۴ بند ذکر شده است که براساس آن برای خورده فروشی سالانه ۱۲ میلیون ریال، عمده فروشی ۲۴ میلیون ریال، انبار ۱۰۰ میلیون ریال و تولیدکنندگان ۱۲۰ میلیون ریال پرداخت شود که براساس مصوبه شورای شهر آنچه در گذشته به تصویب رسیده استو مورد تایید است. 

در ادامه لایحه تعرفه های میادین میوه و تره بار وکشاورزی مورد بررسی قرار گرفت. نوری با اشاره به اینکه موارد پیشنهادی شهرداری مورد تایید است، گفت: تنها بر یک تبصره تاکید بیشتری شده است. براساس آن برای آن دسته از امکانی که در دوره قبل فاقد بهره بردار بوده و یا بهره بردار یک دوره کامل فعالیت نکرده است، ملاک عمل جهت تعیین حق بهره برداری پایه ۵۰ درصد مبالغ حق بهره برداری برنده مزایده است. .

نوری سپس لایحه بهای خدمات مدیریت پسماند را قرائت کرد و گفت: هزینه جمع آوری و حمل پسماند تغییرات جزئی داشته است و ۱۳۰۰ ریال در جمع پسماند عاید ایجاد شده است. بهای خدمات پسماند ساختمانی نیز به صورت یک ماده واحده به این لایحه اضافه شده است. 

او درباره بهای هزینه دفن و جمع آوری انواع پسماند گفت:  همچنین در ارتباط با پسماندهای ویژه پزشکی، صنعتی و کشاورزی، هزینه جمع آوری و حمل ۷هزار ریال، هزینه جنع آوری و حمل پسماندهای بی خطر ۴ هزار ریال، هزینه جنع آوری و حمل پسماندهای صنعتی و کشاورزی ۲۵۰۰ ریال، دفن پسماندهای پزشکی و ویژه ۷ هزار ریال، هزینه اطفا پسماندها ۲۵ هزار ریال، هزینه جمع آوری و دفن پسماندهای پزشکی به روش مخزن متحرک ۲۲ هزار ریال و ماهیانه برای کلیه مراکز پزشکی، بهداشتی و درمانی یک  میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شد.

نوری درباره پیشنهاد شهرداری درباره بهای خدمات در باغ پرندگان با اشاره به اینکه پیشنهادات شهرداری مور تایید قرار گرفت، گفت: تنها بندی به این پیشنهاد اضافه شد مبنی بر اینکه شهرداری بهره برداری مجموعه را به برون سپاری واگذار کند، از طریق پیمانکار و با اجاره محدود و ثابت ماهانه مجموع مبالغ دریافتی معادل ۱۲ درصد به حساب شهرداری تهران واریز می شود.

براساس این لایحه بهای ورودی به فاز یک باغ پرندگان ۱۰۰هزار ریال و ورودی به فاز دو باغ پرندگان ۱۸۰هزار ریال تعیین شده است. 

نوری همچنین درخصوص لایحه تعیین نرخ بهای خدمات  فعالیت مشاغل سیار وبی کانون گفت:پیشنهاد شهرداری تهران تصویب شده است و دو تبصره جدید به آن اضافه کریدم. براساس این دو تبصره شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر به عنوان متولی و دستگاه نظارت عالیه اجرای مصوبه مشاغل سیار و بی کانون تعیین می گردد.

همچنین شهرداری تهران می بایستی در صدور مجوز فعالیت های موقت مشاغل سیار و بی کانون، تمهیدات حقوقی لازم را تنظیم قراردادهای فعالیت های موصوف پیش بینی نموده تا هیچگونه حقوق کسب و پیشه برای متقاضیان و بهره برداران ایجاد ننماید و هرگونه واگذاری و اجازه فعالیت برای مشاغل از طریق مناطق شهرداری مذکور، بدون رعایت مفاد این مصوبه و آئین نامه اجرایی آن، صدور مجوز ممنوع می باشد. 

براساس این لایحه نرخ پایه اجاره هر متر مربع فضای اختصاصی به بهره برداران بین ۰۰۰/۵۰ ریال الی ۰۰۰/۷۰ ریال (قیمت پایه) بطور روزانه  ( با رعایت ساعات فعالیت مجاز اعلامی )، تعیین میگردد. 

همچنین نرخ ثابت هر متر مربع فضای اختصاصی به بهره برداران اعم از سیار و سیار موتوری هر ساله از سوی شورای اسلامی شهر تهران در قالب ارائه لایحه، تعیین و ابلاغ می گردد.

اعضای شورای شهر تهران به تمامی لایحه های مذکور رای مثبت داند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز