خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به رییس‌جمهور مطرح شد؛

انتقاد شدید وزیر بهداشت از شبکه احتکار ماسک/ ادعای یک شبکه فرصت‌طلب برای تحویل ۲۴ ساعته دویست میلیون ماسک!

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۱۴۰

وزیر بهداشت در نامه‌ای به رییس‌جمهور نوشت: یک شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطر جمعی دارد که به‌راحتی اعلام می‌کند دویست میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟

به گزارش ایلنا، متن نامه سعید نمکی به رئیس جمهور به این شرح است:

به استحضار می‌رسد با پیش‌بینی اینجانب از احتمال ورود ویروس‌کرونای جدید به کشور طی نامه‌ای به گمرکات کشور اعلام کردم صادرات و خروج ماسک تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شود و همکارانم را مأمور کردم تا با قیمت مناسب تولیدات داخل را خریداری و جهت روز مبادا ذخیره کنند. متأسفانه علی‌رغم پیگیری فراوان مقدار اندکی خریداری و بقیه تولیدات کشور وارد بازار سیاه شد.

متأسفانه پس از حدود ۱۰ روز فقط یک‌میلیون عدد ماسک تحویل و بقیه نمی‌دانم کجا انباشته شده، همکاران اینجانب به‌دلیل اجبار شبانه‌روز در بازارهای مختلف و در نقش واسطه و دلال از قاچاقچیان با قیمت گزاف می‌خرند.

سوال بنده این است؛ آیا در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب در سخت‌ترین شرایط ممکن روز و شب در بخش‌های آلوده پروانه‌وار گرد مردم می‌گردند و خواب و آرامش و سلامتی را قربانی سلامت و راحتی مردم می‌کنند؛ در ایامی که احتمال آلودگی مردم به‌دلیل عدم وجود اقلام حفاظتی و پیشگیرانه در خطرست، این شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطر جمعی دارد که این‌گونه جسورانه روبروی مردم و مسئولان می‌ایستد و به‌راحتی اعلام می‌کند دویست میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟

آیا رواست گروهی دل به دریای آلودگی جهت رهایی مردم بزنند و گروهی لباس و ماسک اینان و بیمارانشان را در انبارها برای سودجویی صد برابری یا قاچاق به دیگر کشورها تلنبار کنند؟ اینجانب تردید ندارم اگر عزم دستگاه‌های کشور بر حل مشکلی به این سادگی باشد نباید اینقدر شرمسار مردم و همکاران‌مان در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز