خبرگزاری کار ایران

علیرضا رییسی:

پروتکل‌های درمانی کرونا با درمان‌های 3 یا 4 دارویی مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۰۰۰

معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: استفاده از ماسک تنها برای مبتلایان و کادر درمانی لازم و مفید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رییسی درباره آخرین نتایج بررسی‌ها در کمیته مقابله با کرونا گفت: امروز جلسه کمیته مقابله با کرونا ویروس، کووید 19 تشکیل شد. در این جلسه معاونت‌های وزارت بهداشت و اعضای برجسته کمیته بیماری‌های عفونی کشور حضور به هم رساندند. بنا بود که به چند سوال مهم در رابطه با این ویروس و برخورد با آن پاسخ بدهیم. قابل توجه است که پروتکل درمانی برای مقابله با این ویروس تدوین شده است. ما برای مقابله با این بیماری پروتکل‌های درمان‌ سه دارویی و چهاردارویی را مدون کردیم.

رئیسی در ادامه گفت: تکالیفی برای بستری شدن بیماران یا افراد مشکوک به بیماری مشخص شده است. بیش از 40 درصد بیمارانی که به مراکز رجوع می‌کنند مشکل حادی ندارند و طی یک یا دو روز ترخیص می‌شوند. کلینیک‌های سرپایی برای بیمارانی ایجاد شده که نیاز به بستری در بیمارستان ندارند. آزمایشگاه‌ها جهت پروتکل‌های مشخصی را برای تست‌های سرپایی سیتی اسکن‌ها و ... دریافت کرده‌اند. این کلینیک‌ها سبب رجوع کمتر به بیمارستان‌ها می‌شوند، نفس عدم حضور در بیمارستان‌ها جلوی ابتلا به عفونت‌هاْ به ویژه شیوع کرونا را می‌گیرد. همچنین بحث کنترل کیفی آزمایشگاه‌ها در این جلسه بحث و بررسی شد.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت افزود: استفاده از ماسک و تاثیرگذاری آن از دیگر مواردی بود که مدنظر قرار گرفت. طبق مشاهداتی که از ابتلا و رفتار بیماری بیماری در کشورها بویژه چین داشتیم، نیاز استفاده از ماسک، تنها برای کادر درمانی و مبتلایان لازم و مفید است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز