خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در گفت‌وگو با ایلنا:

مساجد و بقاع متبرکه را نمی‌توانیم تعطیل کنیم/ استریل تمام جانمازها، مُهرها و کتاب‌های ادعیه/ لغو برگزاری مراسمات و تجمعات

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۰۱۲

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نمی‌توانیم مساجد و بقاع متبرکه را تعطیل کنیم، چراکه مردم از این مکان‌ها استفاده می‌کنند.

«حجت‌الاسلام محمد نوروزپور» مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تعطیلی بقاع متبرکه با توجه به شیوع کرونا در کشور گفت: بحث تعطیلی بقاع متبرکه در دستور کار ما نیست، اما به هیات امنای اوقاف استان‌ها توصیه کردیم تا برگزاری مراسمات و تجمعات در بقاع متبرکه حذف شود.

وی ادامه داد: همچنین دیروز طی یک بخشنامه توصیه‌های لازم توسط معاون فرهنگی سازمان به ادارات اوقاف استان‌ها ابلاغ شده است. با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی تمام اقدامات لازم جهت گندزدایی و رعایت نکات بهداشتی در آستانه‌های مقدس انجام خواهد شد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: تمام جانمازها، مهرها، کتاب‌های ادعیه گندزدایی و استریل می‌شوند و ژل ضدعفونی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد تا تمام نکات بهداشتی رعایت شود.

نوروزپور خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم مساجد و بقاع متبرکه را تعطیل کنیم، چراکه مردم از این مکان‌ها استفاده می‌کنند. مردم در جاده‌های کشور برای اقامه نماز و استراحت بین‌راهی از برخی بقاع متبرکه استفاده می‌کنند و نمی‌توانیم این مکان‌ها را تعطیل کنیم، چراکه مردم با مشکل مواجه می‌شوند، اما نکات بهداشتی و ایمنی در همه بقاع متبرکه رعایت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حرم حضرت معصومه (س) و دیگر بقاع متبرکه در استان قم تعطیل خواهد شد؟ ادامه داد: وزارت بهداشت هنوز دستوری در خصوص تعطیلی بقاع متبرکه در قم به ما اعلام نکرده است، اگر اعلام شود ما حتما بررسی کرده و انجام خواهیم داد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ۴ حرم مطهر تولیت خاص دارند، خاطرنشان کرد: در خصوص حرم حضرت معصومه(س) تولیت حرم تصمیم‌گیرنده است، چراکه این حرم تولیت خاص دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز