خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

مناطق محروم تهران در توسعه مناطق شهری باید در اولویت باشند

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۵۶۶

عضو شورای شهر تهران گفت: اولویت توسعه مناطق شهری تهران باید به مناطق محروم داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران، پس از قرائت گزارش شورایاران منطقه ۱۷، اعضای شورای شهر به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. مجید فراهانی پس از استماع گزارش دبیر شورایاری منطقه ۱۷ گفت: این منطقه دو ویژگی دارد؛ بیش از ۴۰۰۰ شهید سرافراز را تقدیم کرده و این منطقه به خرمشهر تهران معروف شده است. از طرفی محرومترین منطقه شهر تهران است و این منطقه رتبه ۲۲ را در بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری از حیث توسعه یافتگی دارد که این بیانگر آن است که حق منطقه ۱۷ و شهروندان این منطقه شهر به درستی ادا نشده است.

او با بیان اینکه این منطقه مزیت رقابتی دارد و آن وجود مراکز تجاری مختلف از مراکز فروش لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین گرفته تا مراکز مصنوعات آلومینیومی، بازار کیف و کفش امین الملک و بازار مبل یافت آباد است، گفت: اینجا از جمله مهم ترین مراکز اقتصاد شهری منطقه به شمار می آیند و توسعه بازارها با محوریت پاسخ به نیازهای طبقه متوسط شهر تهران و شهرهای همجوار می‌تواند نقش موثری در رشد و توسعه اقتصاد شهری و کارآفرینی در این منطقه داشته باشد.

فراهانی با اشاره به برخی مشکلات این منطقه اظهار داشت: وجود معابر کم عرض، بافت ریز دانه املاک به شدت فرسوده و غیرقابل نفوذ از جمله مولفه‌های تهدید پایداری و تاب آوری شهری این منطقه در برابر حوادث غیرمترقبه همچون زلزله و غیره است که باید با تشویق و ترغیب مردم با امتیازات تشویقی و تسهیلات زمینه های نوسازی بافت فرسوده را بیش از پیش فراهم کرد.

فراهانی تاکید کرد: وضعیت ریزدانگی بافت مسکونی و غیرقابل نفوذ بودن آن سبب شده است تا این منطقه در زمره محروم ترین منطقه شهر تهران از حیث سرانه کاربری های خدماتی مورد نیاز زندگی روزمره شهروندان منطقه باشد.

او با بیان اینکه اولویت توسعه مناطق شهری تهران باید به مناطق محروم و توسعه‌یافته رو به پایین داده شود، گفت: باید شهروندان تهرانی فارغ از منطقه، محل سکونت از امکانات و شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، کالبدی، فرهنگی و تفریحی به صورت مناسب و عادلانه برخوردار شوند تا از این طریق مهاجرت‌ها و جابه جایی‌های درون‌شهری کاهش پیدا کند و به تبع آن تعادل در تراکم جمعیتی مناطق شهر تهران ایجاد شود و تعلق خاطر شهروندان به محل سکونتشان بیش از پیش تقویت شود و هر شهروندی به محله خود افتخار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز