خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

سمن‌ها سرمایه اجتماعی کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۳۳۵

معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: سمن‌های پایدار، سرمایه‌های اجتماعی کشور به حساب می‌آیند و باید از تجربیات آنها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از 5 مستند آموزشی سمن‌های پایدار گفت: یکی از رویکردهای معاونت در دولت دوازدهم توانمندافزایی سازمان‌های مردم‌نهاد بوده است. خیلی از تشکل‌ها به دلیل فقدان ابزار تبلیغاتی دیده نمی‌شوند. ما وظیفه خودمان می‌دانیم که در جهت توانمندی سمن‌ها فعالیت کنیم و در حال حاضر 4 دوره از آن در 8 منطقه کشور برگزار شده است. تا پایان سال نیز در تمام کشور طرح توانمندسازی اجرا خواهد شد.

وی افزود: این طرح با هدف بهینه‌سازی مدیریت و ایجاد منابع برای سمن‌ها برگزار می‌شود. سال آینده به صورت تخصصی در جهت شبکه‌سازی سمن‌ها تلاش خواهیم کرد. شبکه‌سازی می‌تواند فعالیت آنها را بهتر کند و هم‌افزایی بین آنها را افزایش دهد. همچنین نهادهایی که همراستا با معاونت زنان فعالیت می‌کنند از حمایت معاونت زنان برخوردار خواهند بود.

ابتکار گفت: برای ما سازمان‌های مردم‌نهادی که پایدار مانده‌اند بسیار اهمیت دارند. باید آنها را به جامعه معرفی کرد و تلاش‌های آنها را انعکاس داد. تشکل‌هایی هستند که 35 تا 40 سال از عمر آنها می‌گذرد. ما با آنها همکاری می‌کنیم و می‌دانیم که اینگونه خیریه‌ها چقدر ارزش دارند.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در ادامه افزود: باید سازمان‌های پایدار مردم‌نهاد به دیگران تجربیات خود را ارائه دهند و بیان شود چگونه این انجمن‌ها فراز و نشیب‌ها پشت‌سر گذاشتند.

ابتکار در پایان گفت: باید به ادامه فعالیت آنها کمک کنیم و به ویژه با سینمای مستند به جامعه آنها را معرفی کنیم. این سازمان‌ها سرمایه اجتماعی کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز