خبرگزاری کار ایران

حمایت ۵۰ درصدی معاونت علمی از خرید تجهیزات آزمایشگاهی در مدارس و پژوهش‌سراها

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۳۸۰

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از حمایت ۵۰ درصدی این معاونت برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی در مدارس و پژوهشسراها خبر داد.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری  در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان آموزش و پرورش و این معاونت که در محل معاونت  علمی  برگزار  شد،  اظهار کرد:  یکی  از بحث های پایه ای  حرکت دانس بنیان در ام زش و پرورش است که تاکنون همکاری خولی با آموزش و پرورش داشتیم و با آمدن  آقای حاجی میرزایی این محدوده باز شده و کم کاری گذشته در معاونت علمی در حال جبران است.

او ادامه داد: حوزه آموزش و پرورش حوزه ای بسیار وسیع است و ورود به آن ترسناک است چراکه نحوه  آموزش موضوع پیچیده است.

ستاری با اشاره به اینکه وزیر با  همفکری و جلسات متعدد در این مدت اتفاقات  خولی را رقم زده است،  تصریح کرد:  در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشسراهای آمادگی پرداخت ۵۰ درصد هرینه های ایران ساخت و تولید داخلی را داریم که البته این کار را از ۶ سال پیش با وزارت علوم انجام دادیم.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: دستگاه هایی خارجی  که قیمت بالایی دارد اکنون در کشور با همان کیفیت  تولید نی کنیم و آمادگی داریم نمایشگاه تخصصی برای این موضوع بگذاریم که وسایل مورد نیاز معلم و پژوهشسراها را داشته باشیم.

او با اشاره به فعالیت در حوزه بنیاد ملی نخبگان گفت: یکی از مهم ترین اقدامات  در این زمینه طرح شهاب بوده  که حدود ۵ سالی است با هدف شناسایی استعدادهای برتر  در حال انجام است.

معاون علنی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه موضوع سمپاد و شهاب مورد تاکید مقام معظم رهبری است،  تصریح کرد: با مدیریت جدید در آموزش و پرورش مطمئن  هستیم کار را  جدیت دنبال می کنیم.

ستاری افزود: در حوزه آموزشی و خدماتی می توانیم از طریق استارت آپ ها در آموزش و پرورش فعالیت داشته باشیم.

او به فرنگ اقتصاد دانس بنیان هم اشاره و بیان کرد: این فرهنگ که باید در کلاس  درس شکل بگیرد و فرزندان ما نباید دنبال استخدام  باشند و به نوآوری بیاندیشند و کارآفرینی را مورد توجه قرار دهند.

ستاری با اشاره به فرهنگ استفاده از کالای داخلی اطهار کرد: در مورد فرهنگ سازی به طور جدی دنبال آن هستیم که در تعامل با آموزش و پرورش این موضوع را مورد توجه جدی تری قرار دهیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره توجه به حوزه نیروی انسانی بیان کرد: در جلسات گذشته   با وزیر در مورد آن صحبت کردیم آموزش های  مربوط به تجهیزات است و حوزه نانو مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز