خبرگزاری کار ایران

توکلی:

نتایج آزمون فراگیر ارشد پیام نور امروز اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۷۳۴

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج پذیرش دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور سال ۱۳۹۸ امروز اول بهمن ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره نتایج آزمون فراگیر ارشد پیام نور گفت:‌ در نوبت بیستم آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور سال ۱۳۹۸ روز جمعه ۲۲ آذر ۹۸ تعداد ۶۵ هزار و ۷۷۰ داوطلب ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۶۶۶ داوطلب زن و ۳۱ هزار و ۱۰۴ داوطلب مرد بودند. این آزمون در روز جمعه ۲۲ آذر ۹۸ به منظور پذیرش دانشجو در ۱۸۶ کدرشته امتحانی شامل ۱۲۲ کدرشته علوم انسانی، ۲۸ کدرشته علوم پایه، ۲۵ کدرشته فنی و مهندسی، ۸ کدرشته کشاورزی و منابع طبیعی و ۳ کدرشته هنر برگزار شد.

توکلی گفت: از تعداد ۶۵ هزار و ۷۷۰ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۴۷ هزار و ۶۶۸ نفر در جلسه آزمون حاضر و ۱۸ هزار و ۱۷۲ نفر غایب بودند. به عبارت دیگر ۷۲.۴۸ درصد داوطلبان حاضر و ۲۷.۵۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

وی افزود: به طور کل ۴۷ هزار و ۶۶۸ نفر حاضر در جلسه آزمون بودند که تعداد ۲۵ هزار و ۹۶۰ نفر زن و ۲۱ هزار و ۷۰۸ نفر مرد هستند به عبارت دیگر ۵۴.۴۶ درصد زن و ۴۵.۵۴ درصد مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده گزینش نهایی دانشجو انجام شده است و نتایج پذیرش دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور سال ۱۳۹۸ امروز اول بهمن ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. در این دوره ۱۵ هزار و ۲۰۳ نفر پذیرفته شدند.

توکلی تصریح کرد: پذیرفته شدگان نهایی برای اطلاع دقیق از زمان ثبت نام می‌توانند از روز دوشنبه ۷ بهمن ۹۸ به سایت اینترنتی دانشگاه پیام نور مراجعه کنند، لازم به ذکر است عدم مراجعه برای ثبت نام به منزله انصراف قطعی از ادامه تحصیل محسوب می‌شود. همچنین کارنامه شرکت کنندگان در آزمون همزمان با اعلام نتایج در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز